امام جمعه اصفهان در دیدار با مدیران روابط عمومی شهرداری

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

امام جمعه اصفهان در دیدار با مدیران روابط عمومی شهرداری

برخی حتی با مشاهده هم متوجه زحمات شهرداری نمی‌شوند/ روند اطلاع‌رسانی مثبت شهرداری اصفهان در 2 سال اخیر/ پویایی و نشاط شهر حاکی از زحمت شبانه‌روزی است

همزمان با فرا رسیدن هفته وحدت و کسب رتبه برتر روابط عمومی شهرداری اصفهان در سمپوزیوم روابط عمومی‌های کشور، جمعی از مدیران و کارشناسان روابط عمومی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان دیدار کردند.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، در اين ديدار آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه در دوران گذشته اقدامات موثری در شهر انجام شده به مجموعه فعالیت‌های شهرداری اصفهان در دو سال اخیر نیز اشاره کرد و گفت: روند اطلاع‌رسانی شهرداری اصفهان در این دوران بسیار خوب بوده است.

وي خطاب به خانواده روابط عمومی شهرداری اصفهان گفت: شما باید علاوه بر بیان کارهای پسندیده سازمان متبوع خود، خطاها و اشتباهات و حرف دل مردم را نیز به گوش مدیران خود برسانید.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه فعالیت روابط عمومی یک کار دو طرفه است، ادامه داد: بنا به فرموده حضرت امام خميني (ره) مسئولان باید اقدامات مناسب خود را به مردم بگویند تا فضای بدبینی و تردید نسبت به عملکرد مسئولان پدید نیاید.

وی ادامه داد: اگر در شهر شاهد خیابان تمیز و درختان سبز هستیم حاکی از آن است که افرادی در سرما و گرما در حال زحمت کشیدن هستند تا شهر نشاط پیدا کند و باید این زحمات را اطلاع‌رسانی کرد چرا که برخی حتی با مشاهده هم متوجه زحماتی که در شهرداری انجام می‌شود، نمی‌شوند.

طباطبایی‌نژاد بیان داشت: در شهر ساختمان‌سازی، اجرای پروژه‌های عمرانی، نظافت و فعالیت‌های بسیاری در حال انجام است که باید برای مردم گفته شود و یکی از ویژگی‌های روابط عمومی این است که کارهایی که انجام می‌شود را به اطلاع مردم برساند.

اطلاع‌رساني سازمان‌ها ريا نيست

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی اقدامات یک سازمان به مردم ریا نیست، گفت: اگر طبق فرمایش حضرت امام خميني (ره) مردم را ولی‌نعمت خود بدانیم باید به صورت شفاف این اطلاع‌‌رساني صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: برخی از مسئولان ارشد در شهرداری شبانه‌روز زحمت می‌کشند و وقتی احساس مسئولیت می‌کنند، وقت‌گذاری می‌کنند تا با مردم دیدار داشته باشند که این مهم باید اطلاع‌رسانی شود.

وي با اشاره به برگزاري جلسات هفتگي و ماهيانه شهردار و مدیران مناطق با مردم خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات هفتگی یا ماهیانه و دیدار شهرداران و مدیران مناطق با مردم اقدامی بسیار خوب است و سعی شود این موضوع روز به روز افزایش یابد.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اينكه مديران سازمان‌ها نيز بايد برخورد خوبي با ارباب رجوع داشته باشند، تاکید كرد: انجام دادن كارهاي مردم به نحو احسن و در اسرع وقت يك رهنمود ديني است و طبق حديث معروف «هرچه براي خود مي‌پسنديد، براي ديگران هم بپسنديد» توجه به اين موضوع بسیار اهميت دارد.

وی خاطرنشان كرد: البته اگر مديري متوجه بود كه كارمندي در كارش كوتاهي مي‌كند بايد به طور دوستانه اين عيب را به وي گوشزد كند.

امام جمعه اصفهان بيان داشت: طبق نص قرآن «مُرابط» كه هم‌خانواده كلمه روابط عمومي است، به معناي مراقبت از يكديگر است پس همه در برابر هم مسئول هستيم و بايد نقاط ضعف را به يكديگر گوشزد كنيم.

به گزارش ایمنا، امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از امیرالمومنین (ع) به هفته وحدت و برادری نیز اشاره کرد و گفت: هر برادر مسلمان بر برادر دیگر خود 30 حق دارد که ملزم به رعایت آن است.

 

نهضت پاسخگویی راهکاری برای ارتباط هرچه بهتر مدیران شهری با مردم است / رویکرد اصلی روابط عمومی برقراری رابطه دوسویه بین مسئولین و مردم است

مدير روابط عمومي شهرداري اصفهان گفت: استفاده از فضاي رسانه اي عاملي است كه باعث شده روابط عمومي شهرداري اصفهان عملكرد خوبي داشته باشد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مدير روابط عمومي شهرداري اصفهان پيش از ظهر امروز (چهارشنبه) همراه با ساير مديران روابط عمومي اين مجموعه به مناسبت ميلاد پيامبر اكرم (ص) و هفته وحدت به ديدار نماينده ولي فقيه و امام جمعه اين شهر رفتند.

در اين ديدار هادي نباتي نژاد پس از تبريك ولادت پيامبر اكرم (ص) و هفته وحدت، به بهره مندي از ابزار هاي مورد نياز روابط عمومي ها اشاره كرد و گفت: مجموعه روابط عمومي شهرداري اصفهان از روزنامه، خبرگزاري و ساير رسانه هاي صوتي و تصويري ديگر بهره مند است.

وي افزود: استفاده مناسب از همين ابزار ها باعث شده تا ارتباطات خوبي بين مردم و مسئولان برقرار شود.

لزوم استفاده از دو ابزار رسانه و فضاي مجازي

مدير روابط عمومي شهرداري اصفهان با بيان اينكه براي بهبود فعاليت هاي روابط عمومي ها بايد از دو ابزار مهم استفاده كرد گفت: روابط عمومي شهرداري از رسانه و فضاي مجازي به نحو مناسبي استفاده كرده است.
نباتي نژاد گفت: تلاش ما بر این است تا با استفاده از ابزارهای رسانه ای به خوبی در امر اطلاع رسانی استفاده کنیم.
وي بيان كرد: فعاليت در فضاي مجازي نيز از اهميت ويژه اي برخوردار است كه اين فعاليت ها بر اساس گروه هاي هدف صورت گرفته است.

مدير روابط عمومي شهرداري اصفهان به نتايج مطلوب اين فعاليت ها اشاره كرد و گفت: نتيجه اين فعاليت ها باعث شد تا فضاي شهر در تمام زمينه ها شاداب باشد.

كسب نخستين عنوان روابط عمومي كشور

نباتي نژاد، با اشاره به حضور فعال خبرگزاري ايمنا در بيست و دومين نمايشگاه مطبوعات گفت: در اين نمايشگاه طرح های نیمکت و پرفورمنس های منا به عنوان طرح های ابداعی از سوی این رسانه به عنوان طرح های برتر  شناخته شد همچنین در بين روابط عمومي هاي كشور نيز از بين 100 سازمان مختلف، روابط عمومي شهرداري اصفهان رتبه نخست را كسب كرد.

مدير روابط عمومي شهرداري اصفهان ادامه داد: همچنين روابط عمومي شهرداري اصفهان به عنوان رئيس كميته فضاي مجازي كلان شهر ها انتخاب شده است.

وي با اشاره به اينكه فعاليت در اين عرصه نيازمند خلاقيت و نوآوري است بيان كرد: ويژه برنامه هر هفته چند افتتاح نمونه اي از اين خلاقيت است به شكلي كه باعث شده فضاي پويايي در شهر حاكم باشد.

تلاش در راستاي كاهش فاصله مردم با مسئولان

مدير روابط عمومي شهرداري اصفهان با اشاره با ديگر اقدامات اين مديريت افزود: مشكلي كه در اين بين مشاهده مي شود اين است كه مردم نمي توانند با مسئولان خود ارتباط موثري داشته باشند، در حالي كه شهرداري اصفهان با تهيه ويژه برنامه نهضت پاسخگويي در صدد رفع اين مشكل برآمده است.

مدير روابط عمومي شهرداري اصفهان گفت: مدیران مناطق نيز هر ماه در مجموعه 137 حضور پيدا مي كنند و  به پاسخگويي سوالات مردم مي پردازند.

نباتي نژاد اعلام كرد: حضور شهردار اصفهان نيز در برنامه هاي نهضت پاسخگويي باعث شده تا مردم با مسئولان خود ارتباط خوبي داشته باشند.

وي افزود: مجموعه روابط عمومي شهرداري اصفهان متشكل از 70 نفر از متخصصان اين حوزه است البته بايد از تلاش مديران ارشد اين سازمان ها نيز به دليل حملايت هايشان از اين مجموعه تشكر كرد.

وي با اشاره به اينكه بنيان مجموعه روابط عمومي شهرداري تقويت شده است گفت: اين مهم بوسيله افراد مجرب و ابزار هاي به روز صورت گرفته است.

نباتي نژاد افزود: با روي كار آمدن شهردار جديد اصفهان رويكرد ها نسبت به رسانه ها نيز تغيير كرد و ايشان حمايت هاي خوبي را از رسانه هاي شهرداري داشتند.

مدير روابط عمومي شهرداري اصفهان افزود: فعاليت هايي كه در اين دوسال صورت گرفته است وظايف مجموعه را سنگين كرده است، اما باعث شده تا فضاي شاداب و پويايي در شهر ايجاد شود.

نباتي نژاد خاطرنشان كرد: در طول اين دوسال بيش از هزار دقيقه فعاليت رسانه اي و 3 هزار دقيقه برنامه هاي تلوزيوني را با كمك صدا و سيما تهيه كرده ايم.

n00260014-r-b-025-1n00260014-r-b-001

دکمه بازگشت به بالا