آذربایجان شرقی همچنان بر مدار قرمز کرونایی/ بهداشت، توپ و تفنگ ندارد

ارک خبر- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با وجود استفاده‌ی تعداد زیادی از مردم از ماسک، آذربایجان شرقی و تبریز همچنان بر مدار قرمز کرونایی قرار دارند.

ارک خبر- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با وجود استفاده‌ی تعداد زیادی از مردم از ماسک، آذربایجان شرقی و تبریز همچنان بر مدار قرمز کرونایی قرار دارند.

عباسعلی درستی در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح چرایی پایداری وضعیت قرمز کرونایی در استان، اظهار کرد: در مجموع حدود ۷۳ درصد از مردم از ماسک استفاده می‌کنند و این با نگاهی اجمالی مشهود است، اما تعداد افرادی هم که رعایت نمی‌کنند، کم نیستند.

وی بیان کرد: به عنوان مثال استفاده از ماسک در پایانه‌های مسافربری حدود ۴۰ درصد و در پاساژها حدود ۴۵ درصد و در ادارات ۸۵ درصد رعایت می‌شود و سهم پاساژها اثر رعایت کردن ادارات را هم کم رنگ می‌کند.

وی اظهار کرد: برخی مشاغل اصلا  از ماسک استفاده نکرده و برخی از دسته‌های عزاداری هم با وجود تاکیدهای مکرر رعایت نمی‌کنند، در بازدیدی که شب گذشته از یکی از دستجات داشتیم، تعداد کمی از افراد شرکت کننده ماسک داشتند، چنین روندی باعث می‌شود نتوانیم از وضعیت قرمز کرونایی خارج شویم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان کرد: با وجود اینکه برخی جاها و مشاغل خاص ماسک نزده و پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، سازمان‌های متولی برخورد هم با آن‌ها برخورد نکرده و به نقشی که باید برای جمع کردن بساط این دسته ایفا کنند، عمل نمی‌کنند.

وی گفت: کارکنان بهداشت بازرسی‌های لازم را انجام داده و خاطیان را مشخص می‌کنند، اما بهداشت توپ و تفنگ ندارد و تا برخورد نشود، کسی حرف ما را قبول نمی‌کند. وظیفه‌ی متولیان امر در جلسات هفتگی ستاد مبارزه با کرونا مشخص شده و به صورت نامه کتبی ابلاغ می‌شود، در هر هفته حداقل یک ابلاغیه داریم.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که مردم به حرف ما گوش ندهند و خودشان نخواهند، کاری از دست مامور بهداشت برنمی‌آید. برخی سازمان‌ها مانند دادگستری، رسانه‌ها و سازمان تبلیغات اسلامی همراه ما هستند، اما این امر کافی نیست.

درستی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی و کارشناسان بهداشت، متولی نظارت بر برگزاری هیات‌های مذهبی و دستجات حسینی، هستند، گفت: اقدام و برخورد با خاطیان این حوزه بر عهده نیروهای انتظامی و امنیتی است، لیست این هیات‌ها از طریق بهداشت و اداره کل تبلیغات اسلامی به نیروی انتظامی ارائه شده است.

وی در بخش پایانی سخنانش، گفت: در حال حاضر که ویروس همه جا وجد دارد، ضد عفونی معابر و گندزدایی مد نظر نبوده و این کار فعلا از نظر کارشناسی مورد تایید نیست، چرا که با راه‌های ساده‌تر مانند استفاده از ماسک و شست و شو و ضدعفونی دست‌ها می‌توان از انتقال ویروس جلوگیری کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا