کرونا تعداد مسافران پایانه‌ تبریز را تا ۹۵ درصد کاهش داد

ارک خبر- مدیرعامل سازمان پایانه های مسافری شهرداری تبریز اعلام کرد: از اواخر اسفند تعداد مسافران پایانه مرکزی از ۱۶ هزار نفر به یک هزار نفر رسید و ما حدود ۹۵ درصد مسافران را از دست دادیم.

ارک خبر- مدیرعامل سازمان پایانه های مسافری شهرداری تبریز اعلام کرد: از اواخر اسفند تعداد مسافران پایانه مرکزی از ۱۶ هزار نفر به یک هزار نفر رسید و ما حدود ۹۵ درصد مسافران را از دست دادیم.

حسین عادلی سعدآباد روز دوشنبه در نشست بررسی تبعات کرونا برای پایانه های مسافری افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا و با تعطیلی دانشگاه‌ها، عملیات بدرقه دانشجویان، ضدعفونی و گندزدایی مستمر و روزانه، غربالگری و تب‌سنجی مسافران را در دستور کار قرار دادیم که با مصوبه ستاد استانی کرونا و دستور شهردار تبریز به عنوان اولین پایانه مسافربری کشور، اقدام به تعطیلی سازمان و جابجایی مسافر در جهت پیشگیری از شیوع کرونا کردیم.

عادلی با اشاره به آغاز به کار مجدد پایانه مسافربری تبریز از اردیبهشت ماه امسال گفت: از اول اردیبهشت و با مصوبه ستاد کرونا، کار جابجایی مسافران را با حداقل مسافر آغاز کردیم، ولی غربالگری را تعطیل نمودیم.

وی ادامه داد: در کنار این کار، عملیات ضدعفونی و گندزدایی همه پایانه مسافری مرکزی تبریز اعم از غرف های فروش بلیط، سالن‌های انتظار، اتوبوس‌ها، محوطه ترمینال و سکوهای مسافرگیری، سرویس بهداشتی و نمازخانه و نصب علائم هشدار دهنده و فاصله گذاری را در دستور کار قرار دادیم.

وی اضافه‌ کرد: در داخل پایانه نیز رانندگان را ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ارائه بسته‌های آب و ماسک به مسافران کردیم.

وی با اشاره به کاهش درآمد سازمان پایانه های شهرداری تبریز در زمان شیوع کرونا خاطرنشان کرد: به دنبال مصوبه شورای شهر، اجاره بهای غرفه‌های بلیط‌فروشی در ماه‌های اسفند و فروردین بخشیده شد و درآمد پایانه ۹۰ درصد کاهش یافت.

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافری شهرداری تبریز افزود: عمده درآمد پایانه مسافربری تبریز از محل فعالیت ۱۱ واحد ایستگاه گاز مایع در سطح شهر است که با دستور شهردار در اختیار این سازمان قرار گرفته است.

عادلی با اشاره به اینکه ساختمان اداری پایانه‌های مسافربری شهرداری تبریز نیز هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد، از برنامه‌ریزی این سازمان برای احداث اورژانس شبانه‌روزی در محل ترمینال خبر داد.

وی گفت: در جلساتی که با رئیس دانشگاه علوم پزشکی داشتیم، از آمادگی سازمان پایانه‌های مسافربری برای احداث و راه‌اندازی اورژانس شبانه‌روزی در محل ترمینال خبر داده و حتی مکانی نیز برای این امر اختصاص دادیم.

وی افزود: علاوه بر این ایمن‌سازی محیط ترمینال بزرگ تبریز را در دستور کار قرار داده‌ایم که در همین راستا اقدام به مقاوم سازی سازه‌ها در برابر زلزله، آماده‌سازی ترمینال برای مواقع بحرانی و نصب شیرهای آتش‌نشانی در محوطه ترمینال و سکوهای مسافرگیری کردیم.

وی با اشاره به تسهیل خرید آنلاین بلیط عنوان کرد: برای اولین بار در ایران، با دستور شهردار تبریز سامانه ۷۲۴ خرید بلیط آنلاین در پایانه مسافربری تبریز راه‌اندازی شده و از شهریور سال گذشته اقدام به بلیط‌فروشی کرده است.

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافری شهرداری تبریز افزود: با بهره‌گیری از این سامانه، شهروندان به راحتی می‌توانند اقدام به خرید بلیط، انتخاب صندلی کرده و نیازی به حضور در ترمینال ندارند.

وی اضافه‌ کرد: ایجاد عدالت بین شرکت‌های مسافربری، کاهش ترافیک و سفر درون‌شهری، پرداخت بیمه به نام مسافران و پیشگیری از دلالی بلیط و جارچی‌های ترمینال از جمله مزایای استفاده از این سامانه است.

عادلی، همکاری با نهادهای انقلابی را از دیگر فعالیت های سازمان پایانه‌های مسافربری تبریز معرفی کرد و اعلام داشت: حمایت از افراد بی‌بضاعت و صدور بلیط رایگان برای آنها با معرفی بهزیستی و کمیته‌ امداد، مشارکت در راهی کردن مسافران به مشهد مقدس توسط کمیته امداد، مشارکت در برگزاری اربعین و جابجایی زائرین تا مرز مهران، از دیگر فعالیت‌های مستمر سازمان در طول سال است.

وی با اشاره به فعالیت پایانه‌های مسافربری در نقاط مختلف تبریز نیز گفت: در چند پایانه تبریز از جمله پارک سوار راه‌آهن، پایانه میدان آذربایجان، پایانه شرقی در سه راه اهر، وظیفه خدمت‌رسانی به مسافران را داریم که این کار صرفا خدمت رسانی به مردم است و سودآوری زیادی حتی قبل از شیوع کرونا نیز ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا