فراگیر شدن توصیه های بهداشتی در ایام محرم برای سلامت عزاداران ضرورت است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و رییس شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری های حسینی، گفت: فراگیر شدن توصیه های بهداشتی در ایام محرم برای سلامت عزاداران ضرورت است و باید همه مردم به این پروتکل ها احترام بگذارند.

علیار راستگو روز دوشنبه در هفدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: سلامت مردم بیش از هر چیز برای مسوولان مهم است بر این اساس استمرار و دقت در اجرای توصیه های بهداشتی برای برگزاری عزاداری های محرم مورد تاکید است.
وی افزود: عزاداران نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی مراقب سلامت خود، اطرافیان و در نتیجه مردم باشند تا زنجیره انتقال کرونا فرصت شیوع پیدا نکند.
وی با بیان توصیه های بهداشتی در خصوص عزاداری های ایام محرم، گفت: نذری و احسان به شکل خام بین اقشار آسیب پذیر جامعه توزیع شود تا عامل انتقال کرونا نشود.
راستگو ادامه داد: ممنوعیت پذیرایی در هیات ها، عزاداری در فضای باز، رعایت حداکثر ۲ ساعت زمان عزاداری حسینی، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از وسایل شخصی مثل زنجیر در عزاداری ها و ممنوعیت مراسم سوگواری در ادارات از جمله پروتکل های بهداشتی اعلام شده در عزاداری های حسینی است.
وی یادآور شد: رسانه ها نیز با اطلاع رسانی پروتکل های بهداشتی، مسوولان را یاری کنند و به مردم نیز هشدارهای لازم را برای رعایت پروتکل ها بدهند.
وی افزود: عزاداری ها طوری نباشد که پس از پایان ایام محرم سلامت عزیزانمان به خطر بیفتد بر این اساس سوگواران موارد توصیه شده را به صورت کامل رعایت کنند.
رییس شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی همچنین با گرامیداشت هفته دولت گفت: عملکرد دولت باید به نحو مناسبی توسط رسانه ها اطلاع رسانی شود.
راستگو همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس که در شهرستان میانه به دور دوم کشیده شده است، گفت: این انتخابات ۲۱شهریور ماه جاری در این شهرستان برگزار می شود تا دومین نماینده میانه از بین ۲ کاندیدای راه یاقته به مرحله دوم با رای مردم انتخاب و راهی مجلس یازدهم شود.
رییس شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت تقویت عملکرد و جایگاه رسانه ها و روابط عمومی ها، افزود: رسانه و روابط عمومی ۲ شاخه اصلی ارتباطات، متولیان اصلی اطلاع رسانی و برقراری ارتباط مناسب بین مردم و مسوولان هستند بر این اساس آموزش نیاز اصلی تقویت رسانه و روابط عمومی است که باید به آن توجه خاصی شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: کارگروه تخصصی شورای اطلاع رسانی برای پی گیری، تدوین دستورالعمل و اجرای اولویت های پنج گانه اطلاع رسانی استان تشکیل می شود.
محمدمحمدپور افزود: در این کارگروه حسب مورد در خصوص مسائل از کارشناسان صاحب نظر دعوت خواهد شد.
وی افکارسنجی، انسجام بخشی اطلاعات و اطلاع رسانی، اعلام مواضع و برنامه ریزی برای توانمندی روابط عمومی ها را از دیگر برنامه های شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی بر شمرد.
دکمه بازگشت به بالا