واگن‌های قطار شهری تبریز به هیچ شهری واگذار نمی‌شود

ارک خبر- معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: برخلاف ادعای منتشر شده در شبکه های مجازی مبنی بر انتقال واگن های قطار شهری تبریز به شهرهای دیگر، این واگن ها به هیچ شهری واگذار نمی شود.

ارک خبر- معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: برخلاف ادعای منتشر شده در شبکه های مجازی مبنی بر انتقال واگن های قطار شهری تبریز به شهرهای دیگر، این واگن ها به هیچ شهری واگذار نمی شود.

جواد رحمتی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر واگذاری واگن‌های نوساز مترو تبریز به اصفهان یا شهرهای دیگر را غیراقعی و کذب خواند و افزود: تبریز پیشتر از واگن سازی ایران، واگن های مربوطه را خریداری کرده است، اما به دلیل اینکه هنوز خط دوم قطار شهری تبریز به بهره برداری نرسیده و خط یک هم امسال به پایان رسیده است، شرکت واگن سازی به دنبال واگذاری این واگن ها به شهرهای دیگر بود که با آن مخالفت شده است.

وی بحث واگذاری واگن های فوق را در حد صحبت دانست و اظهاار داشت: هیچ کس  و نهادی در تبریز با آن موافقت نکرده است.

رحمتی ادامه داد: واگن‌های خریداری شده تبریز در شرکت واگن سازی ابهر موجود است و به زودی برای حمل به تبریز بارگیری خواهد شد.

وی گفت: رویکرد شرکت واگن سازی ابهر این بود که چون خط ۲ قطار شهری تبریز آماده نیست به جای انبار کردن این واگن‌ها، آن‌ها را به شهرهای دیگر واگذار کنند تا موقع آماده شدن خط ۲ قطار شهری تبریز، واگن‌های جدید به تبریز واگذار شود که با این موضوع مخالفت کرده‌ایم.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز روز گذشته از اختصاص تعداد ۱۸۰ واگن قطار شهری به کلانشهر تبریز از سوی دولت خبر داده و اعلام کرد: متاسفانه زمزمه‌هایی برای کاهش سهمیه تبریز به گوش می‌رسد که نمایندگان مجلس به هیچ عنوان چنین اجازه‌ای را نخواهند داد.

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به اینکه پروژه قطار شهری تبریز سال هاست که به دلیل کمبودهای اعتباری دچار وقفه و کندی عملیات اجرایی شده است، گفته بود: طی سال های اخیر تحرکات مناسبی را در این این حوزه شاهدیم که باید تمامی مسئولان اعم از دولت، مجلس و شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز تلاش کنند تا این پروزه مهم عمرانی به سرانجام برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا