آب ارس برای انتقال به تبریز فایناس ندارد/ ۱۶۵ هزار واحد مسکونی روستایی آذربایجان‌شرقی غیرمقاوم است

ارک خبر- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی درخصوص مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی، گفت: ما 305 هزار واحد مسکونی روستایی داریم که تاکنون 140 هزار واحد معادل 46 درصد مقاوم‌سازی شده است و هر سال دو تا سه هزار واحد نیز جزو برنامه است.

ارک خبر- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی درخصوص مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی، گفت: ما ۳۰۵ هزار واحد مسکونی روستایی داریم که تاکنون ۱۴۰ هزار واحد معادل ۴۶ درصد مقاوم‌سازی شده است و هر سال دو تا سه هزار واحد نیز جزو برنامه است.

آب ارس برای انتقال به تبریز فایناس ندارد/ 165 هزار واحد مسکونی روستایی آذربایجان‌شرقی غیرمقاوم است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جواد رحمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از پیشرفت ۷۹ درصدی پروژه‌های مصوب سفرهای رئیس جمهور به استان خبر داد و اظهار داشت: ۵۴ پروژه در این سفرها تصویب شده بود که ۱۵ پروژه به اتمام رسیده است.

وی گفت: بیمارستان یک هزار تختخوابی تبریز یکی از مهم‌ترین این پروژه‌های سفرهای استانی است که ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سال جاری ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به آن تخصیص یافته است.

آزاد راه تبریز- مرند و بازرگان سرمایه‌گذار ندارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی درخصوص آخرین وضعیت آزادراه تبریز- مرند-بازرگان، گفت: این پروژه، ۲۵۶ کیلومتر طول دارد و در حال حاضر یک قطعه ۶۳ کیلومتری از سمت تبریز و یک قطعه ۶۵ کیلومتری از سمت بازرگان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه برای ۱۱۰ کیلومتر باقی‌مانده نیز به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم، افزود: تاثیرگذارترین قطعه این پروژه، مسیر ۳۲ کیلومتری تبریز تا تقاطع جاده صوفیان- شبستر است که به صورت جدی اجرا می‌شود و ۱۲ کیلومتر از آن امسال به مرحله آسفالت‌ریزی می‌رسد.

رحمتی درخصوص بزرگراه تبریز- اهر هم گفت: ۷ کیلومتر از این پروژه ۹۰ کیلومتری باقی مانده و در راستای تقویت کریدور ترانزیتی، به دنبال تعریف یک پروژه مشارکتی در این مسیر هستیم.

وی درخصوص بزرگراه تبریز- سهند نیز با عذرخواهی از مردم به خاطر تأخیر در تکمیل این پروژه، گفت: طبق آخرین گزارش‌ها و بازدیدی که از پروژه داشتیم، تا پایان شهریور امکان عبور خودروها از این مسیر فراهم می‌شود؛ اما بهره‌برداری رسمی از آن به خاطر مسائل ایمنی و تجهیزات جاده‌ای ممکن است یک ماه طول بکشد.

آب ارس برای انتقال به تبریز فایناس ندارد

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، تأمین آب شرب تبریز از طریق انتقال آب ارس را مهم‌ترین پروژه حال حاضر استان دانست و گفت: موضوع فاینانس خارجی این پروژه در سال ۹۶ در شورای اقتصاد تصویب شده بود، اما متاسفانه به دلیل تحریم، امکان این موضوع فراهم نشد و در حال حاضر به دنبال استفاده از فاینانس داخلی هستیم.

وی با بیان اینکه هزینه اجرای این پروژه، ۱۵ هزار میلیارد تومان است، افزود: ۳۵ کیلومتر از این پروژه از جلفا تا هرزندات اجرا شده و هم‌اکنون دو هزار هکتار از اراضی کشاورزی واقع در مسیر از آن استفاده می‌کنند.

رحمتی درخصوص وضعیت صنعت برق استان نیز گفت: در حال حاضر تولید و مصرف برق در استان تقریبا سر به سر است و علاوه بر آن نیاز به احداث نیروگاه‌های جدید و نوسازی پست‌های فوق توزیع هستیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید برق در استان، دو هزارمگاوات است، گفت: ما نیاز به تولید دو هزار مگاوات دیگر داریم و بر این اساس احداث فاز دوم نیروگاه هریس و چند نیروگاه دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

رحمتی درخصوص سرمایه‌گذاری برای انرژی‌های نو نیز گفت: سال گذشته یک نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی بادی در میانه افتتاح شد و در در چند نقطه استان هم مطالعاتی انجام شده است؛ خوشبختانه شرکت های داخلی به توان بالایی در این حوزه رسیده‌اند و بخش خصوصی نیز برای احداث چند واحد نیروگاهی اعلام آمادگی کرده است.

وی افزود: با توجه به حمایت دولت از انرژی‌های تجدیدپذیر و تضمین خرید برق از نیروگاه‌های بادی و خورشیدی، سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند سودآور باشد.

۱۶۵ هزار واحد روستایی آذربایجان‌شرقی غیرمقاوم است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی درخصوص مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی، گفت: ما ۳۰۵ هزار واحد مسکونی روستایی داریم که تاکنون ۱۴۰ هزار واحد معادل ۴۶ درصد مقاوم‌سازی شده است و هر سال دو تا سه هزار واحد نیز جزو برنامه است.

وی، کم بودن تلفات زلزله سال گذشته در میانه و سراب را نتیجه توجه به بحث مقاوم‌سازی روستایی دانست و گفت: ۶۰ درصد از واحدهای روستایی این مناطق مقاوم‌سازی شده بود که ضرورت توجه به این موضوع در سایر نقاط استان را روشن می‌کند.

آخرین وضعیت طرح ملی مسکن در استان

رحمتی درخصوص طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت: سهمیه استان از این طرح ۴۱ هزار واحد است که کار ساخت یک هزار و ۵۰۰ واحد در شهر جدید سهند شروع شده و یک هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز در این شهر به زودی آغاز خواهد شد.

وی افزود: یک هزار و ۴۰۰ واحد نیز از طریق ستاد اجرایی فرمان امام در تبریز و ۴۰۰ واحد در مراغه در حال ساخت است و تلاش می‌کنیم تعهد استان را در این زمینه به طور کامل محقق کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا