بلیت هواپیما تا اطلاع ثانوی گران نمی‌شود

خبرگزاری ارک: سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری از برداشتن گام دوم آزادسازی نرخ بلیت هواپیما خبر داد و گفت: فعلا ما برنامه‌ای برای گران شدن بلیت هواپیما نداریم.

محمد خداکرمی سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه شرکت‌های هواپیمایی به دنبال افزایش قیمت بلیت هواپیما هستند گفت: سازمان هواپیمایی کشوری در حال حاضر به دنبال بررسی موضوع نرخ تمام شده قیمت بلیت است .

وی در ادامه افزود: ما سعی داریم با تدبیرهای لازم گام دوم آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را برداریم به طوری که در عرضه صندلی برای متقاضیان مشکلی پیش نیاید و قیمت‌ها به گونه‌ای باشد که تمام متقاضیان بتوانند از آن استفاده نمایند.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: در حال حاضر آزادسازی نرخ بلیت هواپیما بهتر از تغییر نرخ بلیت است این موضوع باشد در فصول مختلف و در زمان اوج سفر برای متقاضیان مشکل پیش نیاید و راحت‌تر بتوانند بلیت تهیه نمایند.

خداکرمی تأکید کرد: ما در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما نداریم و در برنامه خود سعی داریم گام دوم آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را برداریم.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی بررسی‌های اولیه را برای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما انجام داده‌اند و به سازمان هواپیمایی تحویل داده‌اند که ما با مشورت و همکاری یکدیگر در طی ماه‌های آینده گام دوم آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را برمی‌داریم.

وی با اشاره به آیین‌نامه حقوق مسافران گفت: برخی از ایرلاین‌ها به اجرای آیین نامه حقوق مسافران اعلام نارضایتی کردند.

خداکرمی توضیح داد: به نظر ما دستورالعمل حقوق مسافر با موفقیت روبرو بوده و این دستورالعمل از زمان اجرای آن که نیمه اردیبهشت ماه است تا به امروز به خوبی اجرا شده و تا حدودی میزان تأخیرات را کاهش داده است.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری توضیح داد: در صورتی که برخی از پروازها با تأخیر بیش از 4 ساعت روبرو شود بلیت مشابهی با 30 درصد تخفیف به مسافران تعلق می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این دستورالعمل شش ماه به صورت آزمایشی اجرایی شده و بعد از اتمام این مدت مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

 

دکمه بازگشت به بالا