حجت الاسلام بلک:

94 بقعه در استان اصفهان مجوز برگزاری طرح "بصیرت عاشورایی" دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در سال جاری با توجه به بحران شیوع کرونا از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مجوز اجرای طرح “بصیرت عاشورایی” در ۹۴ بقعه متبرکه در اصفهان را صادر کرده است.
به گزارش ارک خبر: حجت‌الاسلام محمد حسین بلک ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش در خصوص اجرای طرح “بصیرت عاشورایی” در اصفهان اظهار کرد: این طرح در سال گذشته در ۳۵۰ بقعه متبرکه اجرایی شد.
وی با بیان اینکه در سال جاری با توجه به بحران شیوع کرونا از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مجوز اجرای طرح “بصیرت عاشورایی” در ۹۴ بقعه متبرکه در اصفهان را صادر کرده است، ادامه داد: تاکنون ۷۸ بقعه برای اجرای این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که مورد تایید قرار گرفته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: بر این اساس با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ۷۸ بقعه در اصفهان نماز ظهر عاشورا و تاسوعا اقامه می‌شود.
وی با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته ۱۱۱ سخنرانی با محوریت عزاداری محرم به صورت مجازی را خواهیم داشت، اضافه کرد: برای این امر ۱۱۰ مبلغ بومی و مستقر و ۳۰ مبلغ اعزامی از قم همکاری خواهند داشت.
حجت‌الاسلام بلک تصریح کرد: البته این مبلغان در روضه‌های خانگی نیز مشارکت خواهند داشت.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان اصفهان ۷۰ بقعه متبرکه دارای کانال اطلاع رسانی در فضای مجازی هستند، ادامه داد: تاکنون ۴۴۱ نفر در پویش “هر خانه یک حسینیه ” و یک هزار و ۵۱۴ نفر نیز در پویش “هر منزل یک بیرق امام حسین (ع)” در استان مشارکت داشته‌اند.
لطفا مجموعه اوقاف استان را در انتشار این خبر همراهی نمایید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا