اظهارات خصمانه پمپئو علیه ایران و سردار شهید سلیمانی

ارک خبر- وزیر خارجه آمریکا در حالیکه شورای امنیت سازمان ملل متحد دست رد به خواسته غیرقانونی آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران زد، در سخنرانی تبلیغات انتخاباتی، خروج از برجام را جزو دستاوردهای ترامپ دانست.

ارک خبر- وزیر خارجه آمریکا در حالیکه شورای امنیت سازمان ملل متحد دست رد به خواسته غیرقانونی آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران زد، در سخنرانی تبلیغات انتخاباتی، خروج از برجام را جزو دستاوردهای ترامپ دانست.

به گزارش ایرنا، مایک پمپئو شامگاه سه‌شنبه در دومین شب نشست مجمع ملی جمهوریخواهان به صورت ویدئوی ضبط شده از سرزمین‌های اشغالی، این ادعا را مطرح کرد.

مجمع ملی حزب جمهوریخواه آمریکا از روز دوشنبه آغاز و تا پنج‌شنبه ادامه خواهد داشت. گفته می‌شود اقدام پمپئو به عنوان وزیر خارجه مستقر، برای سخنرانی انتخاباتی خلاف مقررات انجام شده است.

در این مجمع، دونالد ترامپ به عنوان نامزد رسمی جمهوریخواهان برای رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزیده و با همراهی مایک پنس به عنوان همتای انتخاباتی و معاون اول احتمالی موافقت شد.

وزیر خارجه آمریکا که یکی از عوامل موثر و دخیل در دستور ترور سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی بوده است، ادامه داد در خاورمیانه زمانی که ایران تهدید کرد، رئیس جمهوری با حمله هوایی برای «کشتن سلیمانی» که او از واژه «تروریست ایرانی» استفاده کرد، موافقت کرد.

پمپئو که به گفته محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران از او به عنوان «وزیر نفرت و مبتدیان قلدر» یاد می‌کند مدعی شد او کسی است که مسئول قتل و جراحت صدها آمریکایی‌ در سراسر خاورمیانه است.

وی همچنین به ادعای مبارزه با داعش اشاره کرد و گفت داعش کنترل سرزمینی به مساحت بریتانیا را در اختیار داشت اما امروز به دلیل عزم و رهبری رئیس جمهوری، خلافت داعش از بین رفته است و البغدادی رهبر شیطانی آن، مرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از بازگشت نیروهای آمریکایی به خانه خبر داد و درباره برجام گفت: ۲ سال پیش، رئیس جمهوری از توافق فاجعه‌بار هسته‌ای ایران خارج شد و آیت الله‌ها، حزب الله و حماس را تحت فشار قرار داد.

این ادعای پمپئو در شرایطی است که آمریکا در طول ۲ هفته گذشته با ۲ واکنش قاطع شورای امنیت در رد ادعا و خواسته غیرقانونی برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران و فعال کردن مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تمام تحریم‌های این شورا، ناکام ماند و ۱۳ عضو شورای امنیت با قاطعیت آمریکا را فاقد صلاحیت لازم برای این درخواست دانستند.

پمپئو افزود: همچنین رئیس جمهوری سفارت آمریکا را به قدس منتقل کرد که پایتخت واقعی سرزمین یهودیان است. ۲ هفته پیش، رئیس جمهوری واسطه توافق صلح میان امارات متحده عربی و اسرائیل شد. کودکان در کتاب تاریخ آن را خواهند خواند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا