نکات آماری از لیگ نوزدهم؛ فولاد و ماشین‌سازی خشن‌ترین/ استقلال، قرمزترین تیم فصل!

طولانی ترین فصل فوتبال ایران با قهرمانی پرسپولیس و سقوط هر دو نماینده استان بوشهر به پایان رسید.

طولانی ترین فصل فوتبال ایران با قهرمانی پرسپولیس و سقوط هر دو نماینده استان بوشهر به پایان رسید.

نوزدهمین دوره از رقابتهای لیگ برتر به پایان رسید و به جز تیم‌هایی که درگیر جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا هستند، سایر تیم‌ها وارد استراحت و فصل نقل و انتقالات شدند.

در فصل نوزدهم و تازه به پایان رسیده، تیم فولاد خوزستان به لحاظ مرتکب شدن بازیکنان این تیم به خطا در زمین بازی خشن ترین تیم بود و شاگردان نکونام بیشترین خطا را در بین ۱۶ تیم انجام دادند.

فولادی‌ها با مجموع ۲۸۵ خطا پرخطاترین تیم فصل بودند و بعد از این تیم نساجی مازندران با ۲۷۵ و گل گهر با ۲۶۳ خطا در رده های بعدی بودند. شاهین بوشهر تیمی که در انتهای جدول قرار گرفت و در نهایت به لیگ دسته اول سقوط کرد نیز با ۲۰۵ خطا کم خطا ترین تیم فصل بود و بعد از آن نفت مسجد سلیمان با ۲۰۸ خطا در رده بعدی بود.

تیم فوتبال استقلال با ۲۳۳ خطا هشتمین تیم پر خطا و پرسپولیس با ۲۳۰ خطا در رده یازدهم تیم‌های پر خطای لیگ نوزدهم قرار گرفتند.

در حالی فولادی‌ها پر خطاترین تیم فصل بودند که ماشین سازی رکورد دریافت بیشترین کارت را به خود اختصاص داد. سبزپوشان تبریزی در این فصل ۶۱ بار کارت زرد و ۴ بار کارت قرمز گرفتند تا با مجموع ۶۵ کارت زرد و قرمز، پر کارت ترین تیم فصل باشند.

استقلالی ها با این که با ۴۸ اخطار بعد از ماشین سازی و فولاد سومین تیم پر اخطار (تنها کارت زرد) بودند، اما آنها ۶ بار درون زمین و ۲ بار روی نیمکت کارت قرمز دریافت کردند تا با مجموع ۸ اخراج، قرمز ترین تیم لیگ باشند. فرهاد مجیدی و استراماچونی دو سرمربی این تیم هر کدام یکبار کارت قرمز گرفتند و از روی نیمکت تیم شان اخراج شدند. شاهین بوشهر که کمترین خطا را در این فصل داشت با ۶ کارت قرمز بعد از آبی پوشان تهران دومین تیم پر اخراج فصل بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا