نتایج مثبت آزمایش ۲داروی طب سنتی کرونا در آذربایجان شرقی

رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از نتایج مثبت آزمایش دو داروی طب سنتی در زمینه درمان کرونا در آذربایجان شرقی خبر داد.

رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از نتایج مثبت آزمایش دو داروی طب سنتی در زمینه درمان کرونا در آذربایجان شرقی خبر داد.

نتایج مثبت آزمایش ۲داروی طب سنتی کرونا در آذربایجان شرقی

حجت پورفتحی در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: در حوزه درمان و پیشگیری بیماری کرونا اقدامات علمی و پژوهشی قابل توجه و ارزشمندی در آذربایحان شرقی انجام شده و می توان گفت که این استان جزٔ استان های پیشرو در مباحث پژوهشی و درمانی کشور در زمینه بیماری کروناست.

وی با اشاره به نتایج این پژوهش ها خاطرنشان کرد: از بین چند طرح پژوهشی که در استان در حال اجراست، دو مورد نتایج بسیار امیدوار کننده ای دربرداشته که یکی مربوط به بیماران بدحال بستری و دیگری در خصوص پیشگیری و نیز درمان بیماران سرپایی است.

رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: طرح مربوط به پیشگیری و درمان بیماران سرپایی بوسیله یک داروی گیاهی نوشیدنی، پس از اجرا در یک جامعه نمونه در تبریز و حصول نتایج بسیار خوب، در سطحی گسترده تر و در کل شهرستان هریس در حال اجراست که خوشبختانه تا کنون در این شهرستان نیز نتایج بسیار مطلوبی داشته و این نتایج به عنوان ملاک تاثیر این دارو با وضعیت شهرستان هشترود که داروی مورد نظر در آنجا استفاده نشده، قیاس و نتیجه نهایی رسانه ای خواهد شد.

پورفتحی با بیان اینکه در حال حاضر حداقل دو تا سه طرح موفق پژوهشی کرونا از بین طرح های کشوری در آذربایحان شرقی اجرا می شود، گفت: خوشبختانه از زمان شیوع ویروس کوید ۱۹، در بدترین شرایط نیز تنها یک چهارم ظرفیت و زیرساخت های درمانی استان برای مقابله با این بیماری بکار گرفته شده و امیدواریم با اندکی پیشگیری بیشتر و رعایت موازین بهداشت عمومی، شاهد کاهش هر چه بیشتر تعداد بستری ها و فوتی های کرونا باشیم چرا که در غیر این صورت و با شیوع آنفولانزای فصلی در ماه های آینده، احتمال اوج گیری ابتلا به کرونا بسیار افزایش خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا