چین اولین گوشی دنیا با دوربین سلفی زیر نمایشگر را ساخت

علیرغم ادعاهای شرکت‌های مختلف سازنده گوشی در جهان، سرانجام شرکت چینی زد تی ای از تولید گوشی آکسون ۲۰ خبر داد که دوربین سلفی آن برای اولین بار در زیر نمایشگر قرار دارد.

به نقل از انگجت، بعد از تولید گوشی‌هایی با دوربین‌های تاشو، کشویی و غیره حالا برای اولین بار دوربین سلفی یک گوشی به نام Axon ۲۰ ۵G به زیر نمایشگر منتقل شده است.

زد تی ای هنوز زمان عرضه و قیمت این گوشی را اعلام نکرده است. اما بر اساس اطلاعات منتشر شده این گوشی دارای نمایشگر ۶.۹۲ اینچی با دقت ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت بصری ۲۰.۵ در ۹ است. بنابراین گوشی یادشده مقداری عریض‌تر از گوشی سینمایی Xperia ۱ ii سونی است.

پشتیبانی از عمق رنگ ۱۰ بیت و محدوده رنگ یا گاموت DCI-P۳ از جمله مزایای گوشی یادشده است. در مورد نرخ تازه سازی صفحه این گوشی هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست.

زد تی ای مدعی است برای گنجاندن دوربین سلفی این گوشی در زیر نمایشگر از ۵ فناوری اختصاصی و تازه استفاده کرده است که برخی از آنها برای تضمین عبور نور کافی از لایه‌های مختلف نمایشگر به سمت لنز دوربین سلفی مورد استفاده قرار گرفته اند و برخی دیگر نیز کنترل دقیق دوربین و جلوگیری از تداخل عملکرد آن در زمان عکاسی با فعالیت‌های نمایشگر را ممکن می‌کند.

این شرکت افزوده که یک الگوریتم هوش مصنوعی را نیز برای ارتقای کیفیت عکس‌های گرفته شده با این دوربین به گوشی مذکور افزوده است. زد تی ای هنوز نمونه‌ای از عکس‌های گرفته شده با این گوشی را در دسترس عموم قرار نداده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا