زنگ مدرسه تلویزیونی توسط وزیر آموزش و پرورش نواخته شد

مدرسه تلویزیونی گامی در جهت عدالت آموزشی است

وزیر آموزش و پرورش روز شنبه ۱۵ شهریور در مراسم نواختن زنگ مدرسه تلویزیونی در شبکه خبر با آرزوی سالی بسیار پرثمر و همراه با موفقیت و سلامتی برای همه دانش آموزان اظهار داشت: در همه جهان تلاش زیادی برای بخش آموزش شده است. همه سعی کردند که پس از شیوع ویروس کرونا برای تداوم آموزش به میدان بیایند و آموزش را از سر بگیرند. سرعت واکنش کشور‌ها خیلی اهمیت دارد و رسانه ملی ما کمتر از یک هفته بعد از تعطیلی مدارس با تمام انرژی فعالیت مدرسه تلویزیونی را شروع کرد.

حاجی میرزایی بیان کرد: ایده مدرسه تلویزیونی من را به یاد سخنانی از حضرت امام خمینی (ره) انداخت که فرمودند همه ایران را مدرسه کنیم و اکنون گمان می کنم یک وجه این شعار با راه اندازی مدرسه تلویزیونی محقق شده است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر نسل امکانات و ظرفیت‌های بالایی نسبت به دوره‌ های قبل اظهار امیدواری کرد، نسل جدید بایستی قدر این دوره‌ها را بدانند و با استفاده از این ظرفیت دانش آموزان آگاهی و دانش خود را تقویت کنند.

حاجی میرزایی عنوان کرد: معلمان ما تجارب و دانش متفاوتی دارند و در مدارس تلویزیونی می‌توانند از شیوه‌های مختلف استفاده کنند. وی ادامه داد: یکی از مزیت‌های مدرسه تلویزیونی تحقق این هدف است که همه در درون خانواده محیطی برای توسعه یادگیری دارند.

وی یکی از گام‌های مدرسه تلویزیونی ایجاد عدالت آموزشی اذعان کرد و افزود: در سراسر کشور مدارسی وجود دارد که ۵ دانش آموز در آنها تحصیل می کند، اما کیفیت‌های آموزشی در آنها یکسان نیست،‌ از این رو با مدرسه تلویزیونی می‌توان چتر آموزشی را برای همه گستراند.

حاجی میرزایی گفت: در حال حاضر یکسری کارهای هوشمند و موثر میان آموزش و پرورش و صدا و سیما شکل گرفته است که امیدواریم با همکاری هم و با تعمیق آن به توسعه آموزشی کمک شود.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا