پیروزی تراکتور بر استقلال در جام حذفی

*مدیرمسئول – محمّد اشراقی

 پیروزی تیم تراکتور برای اهالی آذربایجان، ترکها وحتی اغلب فوتبال دوستان شهرستانی مهم و نشاط آور بود . اخبار منتشره در وسایل ارتباط جمعی و شبکه های اجتماعی روزهای اخیر نشان داد که اغلب  طبقات مذکور از پیروزی درخشان تیم سرخپوش تبریزی، تراکتور، در جام حذفی  ۹۹به قول مشهور درحد تیم ملی خوشحال شدند.

درمقابل، عده ای هم ، از این پیروزی خوب تیم تراکتور نه فقط  غمگین هستند بلکه دلگیر و غضبناک هم تشریف دارند. گروه اخیر احساسات غیرمعمول و خلاف خود را در انواع اظهارات نیشدارشان بیان کرده اند.حتی اخیرا یک شعر بلند احمقانه و بی ادبانه بزبان فارسی دیده شده که نمونه های مشابه آن حتی دراشعار مرتجعانه شعرای مغرضی چون  قزوینی و فردوسی و نژادپرستان نئوفاشیست داخلی و خارجی  جدید طرفدار واحدگرائی نژادی ایرانی، نمی توان پیداکرد.

درتماشای تصادفی چند ویدئو و برنامه ورزشی  تلویزیون رسمی دولتی معلوم بود که طرفداران متعصب تیم بازنده (استقلال) به تیم برنده(تراکتور) به مقدار کافی بغض عمل نکرده دارند. و معلوم نیست ، خدای نکرده اگر خودسر بودند، سرتیم تراکتور چه می آوردند.

این سوال قابل طرح می شود آیا این قبیل افراد
تکیه زده بر جایگاه کارشناس ورزش وفوتبال
شبکه های دولتی نمی توانند خود را کنترل کنند تا آبها از آسیاب بیفتد ؟  و اینگونه آشکارا  برطبل اختلافات قومی وقبیله ای محکم نکوبند؟

با اینها باید گفت ، حال که تیم های دولتی مانند (استقلال) محبوب شما ،  که از جمیع جهات تکمیل و فربه هستند باید توان بردن تیم های غیردولتی
خودکفا مثل (تراکتور)را داشته باشند تا  ببرند و اگر تصادفا روزی می بازند ، شایسته نیست تهاجم را به تیم برنده متوجه سازند ، بلکه سزاست که شخصیت نشان دهند و مجموعه تیم محبوب خود را بجا سرزنش کنند تا با تلاش، هزینه های مادی ، معنوی را با باخت خود هدر ندهند وشما را دلخور نکنند. ولی شما چاره ای ندارید ، دشمنی چشم عقل را نیز کور می کند. و قدرت تشخیص دوست از دشمن را مختل می سازد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا