مدل آماری سرطان را ۸ سال زودتر پیش بینی می‌کند

سرطان مری به لطف یک مدل آماری و آزمایش ژنتیکی توسعه یافته توسط دانشمندان تا هشت سال پیش از بروز آن قابل پیش بینی است.

مدل آماری سرطان را 8 سال زودتر پیش بینی می‌کند

به نقل از ساینس دیلی، پژوهشگران دانشگاه کمبریج، یک مدل آماری ابداع کرده‌اند که می‌تواند امکان ابتلا به سرطان را سال‌ها پیش از بروز آن پیش‌بینی کند.

یافته‌های اخیر نشان می‌دهد، جهش‌های ژنومیک می‌توانند به بروز سرطان در سال‌ها یا دهه‌های بعد و پیش از این که فرد آنها را تشخیص دهد، منجر شوند.

پژوهشگران دانشگاه کمبریج و موسسه بیوانفورماتیک اروپا، یک مدل آماری ابداع کرده‌اند که به ارزیابی داده‌های ژنومیک می‌پردازد تا میزان خطر بروز سرطان مری را در فرد مورد نظر پیش‌بینی کند.

برهمین اساس، آزمایش «DNA» می‌تواند سرطان گلو را تا هشت سال پیش از آنکه رخ دهد، پیش بینی کند؛ این امر منجر به درمان گسترده در صورت بروز سرطان می‌شود؛ در عین حال راهی که دانشمندان دانشگاه کمبریج برای پیش بینی خطر ابتلا به سرطان پیدا کرده‌اند، می‌تواند از درمان غیر ضروری جلوگیری کند.

سرطان مری به لطف آزمایش ژنتیکی توسعه یافته توسط دانشمندان  تا هشت سال پیش از بروز آن قابل پیش بینی است.

وقتی سلول‌های غیرطبیعی در گلو در شرایطی به نام مری بارت – ظاهر و سرطانی می‌شوند، تشخیص و درمان آن بسیار دشوار است.این سرطان اغلب در اثر بروز شرایطی موسوم به «مری بارت» پیش می‌آید. مدل آماری توسعه یافته توسط پژوهشگران دانشگاه کمبریج  می‌تواند پیش‌بینی کند که شخصی با شرایط مری بارت تا چه اندازه در معرض ابتلا به سرطان مری قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا