معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان

آمار و اطلاعات صحیح اساسی ترین زیر بنای هر نظام برنامه ریزی

امروزه تهیه آمار و اطلاعات صحیح و قابل استناد و استفاده از آن در برنامه ریزی های خرد و کلان به عنوان سرمایه اولیه تولید دانش مراکز مطالعاتی محسوب می شود و  تاثیری بسیار و جایگاهی ویژه در تولید محصولات تحقیقاتی و گزارشهای مدیریتی برعهده دارد .
به گزارش ارک خبر:  حسین امیری اظهار کرد: با در دست داشتن آمار کافی، دقیق و به‌هنگام، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، تعیین اهداف، راهکارها و فعالیت‌ها و در نهایت ارزیابی نتایج مربوطه امکان‌پذیر می گردد.
وی ادامه داد: .تصمیم گیری و سیاست گذاری برای رسیدن به این اهداف نیازمند شناخت و بررسی وضعیت انواع شاخص ها می باشد.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان به اشاره به مدیریت صحیح اطلاعات گفت:  مدیریت صحیح اطلاعات به عنوان ابزار گردآوری ، پردازش و تحلیل داده ها می باشد و استفاده دقیق علمی و به هنگام از اطلاعات موجب دسترسی مدیران به این شاخص ها و متغیرها  شده که در نتیجه سیاستگذاری و تصمیم گیری صحیح و به موقع را فراهم می آورد.
وی آمار و اطلاعات را مهمترین ابزار ارزیابی عملکرد گذشته ، حال و برنامه ریزی برای آینده دانست و گفت: یکی از عوامل اصلی سیاست گذاری و مدیریت در هر سازمانی آمار و اطلاعات صحیح و به هنگام محسوب می شود و از اساسی ترین زیربناهای هر نظام برنامه ریزی و اجرایی است ، از همین رو ایجاد نظام آمار و اطلاعات و نشر آن از مهمترین فعالیتها در این زمینه است که باعث ایجاد شناخت مسائل، دقت در تصمیم گیری ها، افزایش توانمندی ها، پاسخگویی و شفافیت و ارائه خدمات بهتر می گردد.
معاون شهردار اصفهان ادامه داد: معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان  با توجه به ضرورت نیاز به ایجاد یک منبع دقیق از آمار و اطلاعات مجموعه خدمات شهری، مدیریت ها وسازمانهای تابعه که شامل اداره کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری، اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری، مدیریت بهینه سازی، مدیریت انهار و سازمانهای آتش نشانی، خدمات موتوری، ساماندهی مشاغل و فرآورده های کشاورزی، پارکها و فضای سبز، زیبا سازی، آرامستانها و  پسماند می باشد؛ از سال ۱۳۹۷ اقدام به تهیه آمار پایه  معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان نموده است.
وی با اشاره به آمار نامه سال ۱۳۹۸ معاونت خدمات شهری گفت: این آمارنامه که به عنوان دومین آمار نامه تخصصی این معاونت محسوب می گردد در ۷۹ صفحه تنظیم  گردیده و منبعی قابل استناد به منظور برنامه ریزی های آتی مدیریت شهری، شامل آمار و اطلاعات عملکرد یکساله گذشته واحدها و زیر مجموعه های معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان می باشد.
امیری  اضافه شدن روند مقایسه ای سال ۱۳۹۸ نسبت به  سال قبل را از موارد اضافه شده به آمارنامه حاضر دانست و گفت : مقایسه بین سالهای مختلف  می تواند در درک بهتر داده ها و اطلاعات ، تحلیل و تصمیم گیری ها ی صحیح اثر بخش باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا