با حضور مدیرعامل این شرکت؛ 

مانور تعمیرات جهادی شرکت توزیع برق استان اصفهان برگزارشد

به گزارش ارک خبر:به منظور افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه های توزیع برق و کاهش خاموشی های ناخواسته و جلب رضایت مشترکین برق و آمادگی گروه های اجرایی در مواجهه با بحران و از طرفی هم افزایی و تقویت ظرفیت های بالقوه درون و برون سازمانی ، شامل نیروهای شرکت و پیمانکاران و دستگاه های امدادی و امنیتی و همچنین شناسایی نقاط قابل بهبود ، با تشکیل مانور دور میزی با حضور مدیر عامل و معاونین و مدیران ستادی و اعضای کار گروه بحران و پدافند غیر عامل شرکت ، مقرر گردید که مطابق با دستورالعمل اجرای مانور تعمیرات جهادی ، مانوری بر روی یکی از فیدر های بحرانی  در یکی از نقاط تحت پوشش خدمات شرکت برگزار گردد .
با تحلیل فیدر های بحرانی توسط امور دیسپاچینگ و دفتر فنی و با در نظر گرفتن تعداد خاموشی ها ، فیدر ۱۰ میمه ، از فیدر های شهرستان شاهین شهر ( بخش میمه ) که دارای بالاترین انرژی توزیع نشده  و یکی از فیدر های بحرانی در بین فیدر های شرکت ( ۵۶۰ فیدر عمومی ) است انتخاب و سناریوی انجام تعمیرات بر روی این خط مطابق با دستورالعمل مذکور  توسط دفتر فنی تهیه گردید .
فیدر ۱۰ میمه یکی از ۷۱ فیدر شهرستان شاهین شهر و میمه بطول ۱۸۰ کیلومتر می باشد . یکی از خطوط فرعی این فیدر بطول ۳۰ کیلومتر که روستا های رباط آقا کمال و چغاده و مراوند ( ۳ روستا )  و تعداد زیادی مرغداری و مزرعه را برقرسانی می کند که  با توجه به ساختار شبکه و از طرفی پرنده خیز بودن مسیر تعداد خاموشی های ناخواسته در این خط بدلیل برخورد پرنده  با خطوط می باشد و باعث نارضایتی مشترکین برق می باشد ( ۳۳ در صد از خاموشی ها این فیدر مربوط به این خط فرعی می باشد )  .
با توجه به سناریوی تهیه شده مقرر گردید که ۱۵ گروه اجرایی در طول مسیر ۱۴ کیلومتری تعیین شده اقدام به تعویض مقره ، نصب کاور مقره و تعویض جمپر های خط و تبدیل به کابل نمایند .
در روز مانور راس ساعت تعیین شده ( ۷:۳۰ ) گروه ها در محل حاضر و طبق گروه بندی صورت گرفته ( گروه      A تا    K  ) مستقر و گروه های ارزیابی و نظارت و ایمنی و عملیات و اتفات و لجستیک سنگین نیز در جایگاه خود مستقر گردیدند .
کانکس فرماندهی  ( اتاق فرماندهی بحران  EOC سیار ) نیز مستقر و تیم فرماندهی که مطابق با سامانه فرماندهی حادثه (  ICS ) چینش شده بود ، ضمن کنترل گرو ها از نظر مسائل ایمنی و ابزار مورد نیاز  ، با توجه به تقسیم کار ، اجناس مصرفی به تعداد تعیین شده  بین گروه ها  تقسیم و پس از اعلام توضیحات و سفارشات لازم گروه ها ساعت ۸:۴۵  به ابتدای محل های تعیین شده که بر روی پایه های برق مشخص شده بود اعزام گشتند .
لازم به ذکر است برای  هر دو گروه ، یک ناظر  و مسئول ایمنی تعیین شده بود که با گروه ها اعزام شدند .
طبق برنامه گروه های عملیاتی راس ساعت ۹ خاموشی فیدر را اعمال و با امتحان خط و ارت کردن آن خط را تحویل گرو ها دادند .
اتاق فرماندهی بحران مجهز به یک دستگاه بی سیم ثابت می باشد که با تمامی گروه ها که دارای بی سیم خودرویی و بی سیم دستی بودند و از طریق کانل بحران که قبلا برنامه ریزی گردیده در ارتباط بی سیمی بودند .
ضمنا فرکانس سازمان های امدادی نیز بر روی تمامی بی سیم ها و  بی سیم فرماندهی اعمال شده و فعال است .
طبق سناریو ، یک دستگاه  آمبولانس از هلال احمر در محل مستقر و اقدام به برپایی چادر امدادی نموده بود .
با توجه به بی برقی خط در روز برگزاری مانور  از یک هفته قبل به مشترکین غیر خانگی در طول مسیر اطلاع رسانی شده و بر استفاده از مولد اضطراری تاکید گردید . که خوشبختانه در رو برگزاری مشکلی در این خصوص دیده نشد .
در سناریوی مانور برای تامین برق مشترکین در سه روستای واقع در محدوده مانور ، سه دستگاه مولد اضطرای سیار دیده شده بود که در روز برگزاری این سه دستگاه مولد به محل اعزام و پس از اعمال خاموشی ، تامین کننده برق این روستا ها بودند .
در طول زمان برگزاری مانور گروه های ارزیابی مطابق با فرمت های مشخص اقدام به ارزیابی گروه ها شامل ساعت حضور گروه ، نوع و کیفیت خودرو ، تجهیزات ایمنی فردی و گروهی ، آراستگی ، انجام تعهدات در مدت زمان تعیین شده ، نظم و انضباط ، کیفیت کار ، تعامل با سایر گروه ها ، نمودند .
در خاتمه در ساعت ۱۲:۰۰ با اتمام کار گروه ها پایان کار اعلام و پس از کنترل محیط کار و تایید ناظرین مقیم خط برقدار و به حالت عادی خود برگشت .
این مانور با حضور ۴۵  نفر نیروی برقکار  شامل گروه اجرایی و عملیاتی و ۵  نفر تیم فرماندهی و ۸  نفر تیم نظارت و ایمنی ،  ۵  نفر مدیران و کارشناسان ستادی  ،  ۷  نفر تیم خدماتی و  ۵  نفر تیم لجستیک سنگین  ،  با ۱۶  دستگاه خودرو وانت و ۲  دستگاه بالابر و ۵ دستگاه خودرو سواری  و سه دستگاه خودرو کامیون ( حامل مولد اضطراری )  برگزار گردید .
در نهایت با نصب تعداد ۵۰۰ عدد کاور مقره با ۱۰۰۰ عدد بست کمربندی آنتی یو وی و تعویض ۵۰ عدد جمپر پایه های انتهایی  خط  و تعویض ۱۰ عدد مقره  ۲۰ کیلوولت ، تعمیرات طبق سناریو و در مدت زمان تعیین شده انجام و به این ترتیب برای رسیدن به اهداف که  افزایش پایداری و قابلیت اطمینان و کاهش خاموشی های ناخواسته و جلب رضایت مشترکین و همچنین تمرین آمادگی گرو ه ای اجرایی بود تلاش گردید .
در خاتمه لازم است از اعضای کار گروه مدیریت بحران و پ غ ع  و تمامی همکارانی که در  فراهم آوردن مقدمات و برگزاری مانور همکاری و مساعدت داشتند خصوصا گروه های اجرایی شامل همکاران از شهرستان محل برگزاری و شهرستان های معین و همچنین گروه های شرکت های پیمانکاری تشکر گردد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا