۷۰درصد بازیگران و عوامل سریال جلال ۲ بومی هستند

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی عوامل سریال جلال ۲، بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد بازیگران و عوامل این سریال بومی و از آذربایجان‌شرقی هستند.

مرتضی صفری در گفتگو با خبرنگار شهریار گفت: در این سریال اولویت بهره مندی از هنرمندان و بازیگران بومی استان خواهد بود و در فصل اول جلال نیز از میان ۲۰۴ بازیگر دیالوگ گو، ۲۰۰ نفر اهل تبریز بودند.

او با اشاره به تصویربرداری این سریال در استان‌های مختلف، افزود: فصل دوم سریال جلال در استان های خوزستان، تهران و اذربایجان شرقی تصویربرداری خواهد شد و بی‌تردید بخشی از بازیگران هم از این استان‌ها در این پروژه مشارکت می‌کنند.

صفری بیان کرد: در این فصل از سریال به موضوعاتی همچون دفاع مقدس، کمیته مشترک ضد خرابکاری و … پرداخت شده و بخشی از آن نیز در موزه عبرت تصویربرداری می شود ولی هنگامی که پروژه در تبریز کلید خورد، میزان بازیگران بومی نیز افزایش خواهد یافت.

به گفته مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی، مرور زندگی شهدای محراب شهید آیت‌الله قاضی، آیت الله مدنی و شهید علی تجلایی به عنوان شخصیت ها و مفاخر استان از بخش های مهم این سریال است.

سریال جلال ۱ درامی اجتماعی از رخدادهای اجتماعی و روزهای انقلاب اسلامی در سال‌های منتهی به ۲۹ بهمن ۵۶ آذربایجان شرقی بود که در سال ۹۸ از شبکه یک سیما پخش شد. در این مجموعه ضمن مروری بر امور و اتفاقات دوران ستمشاهی، به مبارزاتی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شده است، پرداخته شد.

دومین فصل این سریال نیز روایت‌گر تاریخ معاصر آذربایجان و مفاخر آن خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا