با حضور وزیر نیرو در بیست و یکمین هفته پویش هر هفته الف- ب – ایران صورت صورت پذیرفت؛

طرح آبرسانی پایدار به  32 روستا در استان اصفهان آغاز  شد

به گزارش ارک خبر:گبا حضور وزیر نیرو، از طریق ویدئو کنفراس و همزمان با طرح های آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان کشور در قالب طرح پویش هر هفته الف-ب – ایران ، ۳۲ طرح آبرسانی پایدار به روستاییان در استان اصفهان افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان پیرامون اجرای طرح آبرسانی پایدار به ۳۲ روستا در استان گفت: با اجرای این طرح بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ نفر از روستاییان در استان اصفهان از آب شرب پایدار برخوردار می شوند.

مهندس هاشم امینی با بیان اینکه در این طرح  جمعیتی از  روستاهای شهرستان اصفهان، اردستان، سمیرم، نجف آباد، گلپایگان و چادگان دسترسی پایدار به آب شرب سالم و بهداشتی خواهند داشت، تصریح کرد: هم اکنون شرکت آبفا استان اصفهان وظیفه ی تامین آب شرب سالم و پایدار برای حدود ۱۰۰۰ روستای تحت پوشش با بیش از ۶۰۰ هزار نفر جمعیت را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: عواملی مانند پراکندگی روستاها و صعب العبور بودن مسیرهای ارتباطی، تامین پایدار آب شرب روستاییان را با چالش مواجه می نماید که با تلاش صنعتگران آبفا در استان سعی بر غلبه بر این گونه مشکلات شده تا روستاییان در هر نقطه از استان دسترسی پایدار به آب شرب سالم و بهداشتی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان اجرای طرح یکپارچه سازی شرکت های آبفا شهری و روستایی در استان اصفهان را موفق دانست و عنوان کرد: پس از یکپارچه سازی شرکت های آبفا شهری و روستایی در استان اصفهان، آبرسانی پایدار به روستاها در اولویت برنامه های سال ۹۹ قرار گرفته است.

مهندس هاشم امینی در خصوص تامین پایدار آب شرب روستاییان در استان خاطرنشان ساخت: در سال جاری برنامه ریزی برای تامین پایدار آب شرب بیش از ۷۰ روستا که در حاشیه شهرها قرار دارند در دستور کار قرار گرفته است این در حالیست که هم اکنون آب شرب ۳۲ روستا در ۶ شهرستان با اتصال به شبکه آب شهری به صورت پایدار تامین می شود.

وی درخصوص اقداماتی که منجر به اجرای طرح آبرسانی پایدار به ۳۲ روستا در استان شده، بیان داشت: اصلاح و توسعه بیش از ۱۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، احداث، بهسازی و ارتقای ۵ باب حوضچه شیرآلات و شیرخانه تاسیسات مربوط به انشعاب گیری، بهسازی، تعویض پمپ و شیرآلات، اصلاح لوله گذاری در ۲ ایستگاه پمپاژ از جمله اقدامات در راستای اجرای این طرح بوده است.

وی افزود: روستاهای مندآباد، جزه، علی آباد، مشکنان، امامزاده قاسم جندابه، سسناباد، میرهمایون، هماگران از شهرستان اصفهان؛ روستاهای فیلور، رحمت آباد، علی آباد و خونداب از شهرستان نجف آباد؛ روستاهای دم آسمان، فاویان و شادگان از شهرستان گلپایگان؛ روستاهای علی عرب و معروف آباد از شهرستان چادگان؛ روستاهای ریگستان، امیرآباد، جهان آباد، حسین آباد، خالق آباد، عباس آبادموغار، رحمت آباد، دولت آباد، جعفرآباد، حسن آباد و خشک آباد از شهرستان اردستان؛ روستاهای کاسگان علیا، کاسگان سلفی و حسن آباد در شهرستان سمیرم  تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا