استان اصفهان پیشتاز در ایجاد خانه‌های روستایی

به گزارش   ارک خبر: امروز (پنجشنبه، سوم مهرماه) به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، مراسم اعزام کاروان تجهیزات اهدایی هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان به ۵۰ باب خانه‌های ورزش استان، در گلستان شهدای اصفهان انجام شد.

رییس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا به امروز نزدیک به ۱۰۰ خانه ورزش روستایی در استان اصفهان تاسیس شده است. افتخار ما این است که در هر روستا یک مجموعه ورزشی راه‌اندازی کنیم، وی  افزود: امروز نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس در ۸ شهرستان اصفهان، تیران و کرون ،دهاقان، سمیرم، نائبن، گلپایگان، نطنز و فلاورجان ۵۰ خانه ورزش دیگر افتتاح می‌شود.

مهدی اسدی تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۶ پایگاه مقاومت بسیج در محلات کم برخوردار به خانه ورزش تجهیز شده و همچنین ۵ خانه ورزش روستایی در شهرستان نائین و تجهیز ۳۸ خانه ورزش روستایی توسط ادراه کل ورزش و جوانان و ۵۰ باب خانه ورزش نیز که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت که مجموعه  خانه‌های ورزش روستایی در سال ۹۹  نزدیک به ۱۰۰ خانه برسد

وی با بیان اینکه امسال میانگین ساخت هر خانه روستایی ورزشی ۱۸ میلیون تومان از طرف هیات ورزش روستایی هزینه شد اظهارداشت: در مجموع برای ساخت هر خانه ورزش روستایی نزدیک به ۴۰ میلیون تومان هزینه شده است.

اسدی  افزود: برای ساخت خانه های روستایی در سال جاری حدود چهار میلیارد تومان با همکاری وزارت ورزش و جوانان، اداره کل ورزش و جوانان استان، کارخانه های صنعتی و سایر بخش ها هزینه شده است.

رییس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان  بیان کرد: تا این لحظه نزدیک به ۵۰۴ خانه ورزش روستایی درروستاهای کم برخورداراستان اصفهان به لطف تمامی دستگاه‌ها احداث شده و این آمار نشان دهنده پیشتازی استان اصفهان در کل کشور است وهمه تجهیزات ورزشی به صورت رایگان دراختیار این روستا ها قرارگرفت.

وی بیان کرد:اداره خانه‌های ورزش روستایی برعهده دهیاران هر روستا خواهد بودو ایجاد خانه‌های ورزش روستایی برای دولت در آینده هزینه جانبی نخواهد داشت اسدی  عنوان کرد: اصفهان با تاسیس ۵۷۰ باب خانه ورزش روستایی در رتبه اول در کشور قرار دارد. اسدی در ادامه افزود:با عنایت خداوند متعال و با همدلی و همزبانی، تلاش و کمک ارگان‌ها و نهادها، هیئت‌ ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی توانسته در همه شهرستان‌ها خانه ورزش تجهیز و به بهره‌برداری برساند. رییس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان از افتتاح ۱۶۰‌ خانه ورزش روستایی تا پایان امسال خبر داد و گفت: در تلاشیم تا سرانه ورزش را در کشور بالا ببریم و امیدواریم بتوانیم احیاگر ورزش‌های بومی و محلی در سطح استان اصفهان باشیم.

خبرنگار: محبوبه عزیز  

دکمه بازگشت به بالا