نقش موثر مادران در فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب و برق

خبرگزاری ارک، پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، حمید چیت چیان روز سه شنبه در دوازدهمین نشست مشاورین امور زنان و خانواده دستگاه های اجرایی کشور که با حضور دکتر شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ساختمان ستادی وزارت نیرو برگزار شد، اظهار داشت: ذهنیت و تفکر و تدبیر مادران می تواند در جامعه تحولی ایجاد کند که تاثیرگذاری آن را در برنامه فرزندان و نسل آینده در مدیریت مصرف آب و برق شاهد باشیم.
وی ادامه داد: از نخستین روزهای زندگی کودکان، رفتار پدر و مادر می تواند آن چنان تاثیری را در زندگی فرزندان بگذارد که نسل های آینده شاهد این تاثیرگذاری ها در زمینه های مختلف از جمله مدیریت در مصرف آب و برق باشند.
وزیر نیرو با بیان اینکه تامین آب و برق جامعه دو خدمت بسیار بزرگ و حساس است که برعهده وزارت نیرو است، تاکید کرد: شاید بعضی از جنبه های این دو خدمت به دلیل اینکه تمام جامعه را اعم از شهر و روستا تحت پوشش قرار می دهد نسبت به خدمات سایر وزارتخانه ها منحصر به فرد باشد.
وی بیان داشت: دومین ویژگی خدمت در وزارت نیرو این است که خدمات 24 ساعته و لحظه ای به تمام جامعه ارائه می دهد و تمام افراد شهری و روستایی در هر لحظه از شبانه روز به این خدمات نیازمند هستند و قطع لحظه ای آن ممکن است باعث ایجاد آسیب های جبران ناپذیر و اختلال در نظم جامعه شود.
چیت چیان با بیان اینکه خدمات وزارت بهداشت و درمان در زمان بروز حادثه و بیماری و خدمات آموزش و پرورش در زمان تحصیل و خدمات سایر وزارتخانه ها در زمان های خاص مورد نیاز انسان هاست، افزود: آب و برق دو مقوله ای هستند که به طور مستقیم انسان ها، صنعت، کشاورزی، اقتصلاد، نظم عمومی، پلیس و غیره را در هر لحظه منتفع می کنند و در صورت قطع برق ما علاوه بر ایجاد خلل در تمام سامانه های برقی و دولتی، راه و ترابری، تامین مایحتاج و ایجاد ترافیک، حتی قادر به دریافت پول از دستگاه های خودپرداز نیز نخواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه آب را می توان در سدها و مخازن ذخیره کرد ولی برق قابل ذخیره سازی در مقیاس بزرگ نیست، اظهار داشت: یکی از مراکز مهم در برق کشور، مرکز دیسپاچینگ است که باید به طور لحظه ای نیاز برق کشور را رصد کند و تولید برق و مصرف را به طور هم زمان با هم تنظیم کند.
وزیر نیرو ادامه داد: وظیفه دیسپاچینگ برقراری توازن بین تولید و مصرف است، زیرا تولید بیش از حد مصرف و مصرف بیش از حد تولید می تواند به کشور آسیب جدی وارد کند.
وی با بیان اینکه پرسنل وزارت نیرو در تمام مدت شبانه روز آماده خدمت رسانی به جامعه هستند، گفت: اگر همکاری مردم نباشد ما قادر به خدمت رسانی نیستیم.
چیت چیان نقش مردم را در مدیریت مصرف که زندگی فعلی و نسل آینده را متاثر خواهد ساخت، کلیدی دانست و افزود: همکاری مردم با وزارت نیرو و بخصوص نقش مادران در خانواده اجتماع بخصوص در تربیت نسل جدید به منظور آموزش فرهنگ صحیح مصرف در بخش آب و برق می تواند کمک شایانی باشد تا نسل آینده را از نگرانی این دو نعمت الهی برهاند.

منبع: ایرنا

دکمه بازگشت به بالا