رصد مشکلات عمومی- *م.گونش

 

تبریز – درتبریز شبکه توزیع گاز طبیعی پوشش صد در صدی دارد . ولی گویا عده ای بعلت سکونت در خانه های بدون پروانه و سند خارج از این پوشش می باشند. و بعلت تغییر درجه گرمای اخیر مراجعات و صف خرید گاز طولانی تر شده است . از شرکت گاز درخواست می شود با رسیدگی  به اینمورد واتخاذ تصمیمات مناسب درجهت کاهش  نوبت و صف گاز اقدام نماید.

 

آذربایجان شرقی – براساس آمار سال ۹۵ آذربایجان شرقی از نظر جمعیتی، پنجمین استان پیر کشور        می باشد. پیری جمعیت دارای آثارمنفی  کوتاه و بلند زیادی است که مسئولین ذیربط برای رفع این عیب ها و نقص های دیرپا باید برنامه های کوتاه و بلند مدت مناسب اتخاذ نمایند .

 

جمهوری آذربایجان – جمهوری آذربایجان با این جنگ ناخواسته در آزمایشی بزرگ درگیر است. جمهوری آذربایجان ۳۰ سال صبر کرد تا تلاشهای مختلف بین المللی صلح بجایی برسند ولی نرسیدند. حتی  علیرغم شکست فعالیت ها مربوط به حل مشکل اشغال نظامی قره باغ و ۳۰ درصد از نواحی مجاور آن توسط ارمنستان، باز آذربایجان در جنگ اخیر به تجاوزات و سلطه طلبی ارمنستان جواب می دهد. دولت آذربایجان ومردم این کشور برای خروج از زیر بار سنگین آثارمنفی اشغال نظامی قره باغ و ۳۰ درصد از سرزمین اصلی این کشور مجبور به مبارزه و پیروزی هستند. اینکه بعضی ها می گویند دولت و مردم آذربایجان خود قادر به دفاع هستند ، درست است، ولی اگر روسیه و سایر دول به ارمنستان کمک کنند و آذربایجان تنها بماند، دول مسلمان منطقه باید آذربایجان را به انحا مختلف مساعدت نمایند.

 

کرونا درتبریز – طبق اظهار فرماندار تبریز، تلفات روزانه کرونا درتبریز به بیش از ۳۰ نفر رسیده است. این افز ایش، نشانی از بی توجهی مردم به دستورات صادره در مورد پیشگیری دارد. لذا کاهش تلفات از عدم درگیری با ویروس کرونا ناشی خواهد شد. بنابراین هم مردم و هم مسئولین، باید در جهت تحقق این هدف بزرگ کوشش کنند.

 

ایجاد شهر هوشمند در تبریز – طرح ساخت شهر هوشمند و ایجاد طرحی برای هوشمند سازی شهر تبریز دو مقوله متفاوت می باشند . گویا مسئولین ذیربط از خیر هوشمندسازی شهر تبریز گذشته اند، و قصد ساخت شهری هوشمند در کنار تبریز دارند. اگر اینطور باشد کار مفیدی انجام نخواهد شد.

هوشمندی سازی تبریز آغاز خواهد شد، ولی اینکار هرچه زود تر انجام شود  ارزانتر ومفیدتر خواهد بود.

 

یارانه های جدید – گویا طرحی بنام (طرح یارانه دستمزد ) در حال رونمایی است. این طرح با هدف یاری رساندن به افرادی که دستمزد کم دریافت      می کنند، اجرا خواهد شد. ‌پیشنهاد می شود ، طرحی برای شناسائی کل جمعیت ایران تهیه و اجرا شود تا از اجرای طرح یاری رسانی پراکنده جلوگیری گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا