نخستین مناظره ترامپ و جو بایدن-نوشته: محمّد اشراقی

 

*مدیرمسئول – محمّد اشراقی

 

نخستین مناظره رودروی  دو نامزد  انتخابات سال ۲۰۲۰  آمریکا ، بین  ترامپ (رئیس جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه) و جو بایدن ( از حزب دموکرات با سوابق طولانی در کنگره و معاونت ریاست جمهوری) در شهر کلیولند ایالت اوهایو برگزار شد.

در این مناظره جنجالی بر خلاف برنامه اعلام شده ۹۰ دقیقه برنامه به انتقاد و تقابل شخصی دو نامزد از یکدیگر سپری شد. ترامپ با چهره خشن ، بطور تهاجمی و عدم تمکین به قواعد مناظره، مکررا سخنان جو بایدن را قطع می کرد.جو بایدن هم اغلب موارد، با خنده رویی سعی در تقابل  داشت یا به دفاع        می پرداخت .

مجری فاکس نیوز هم در طول مناظره بارها ، ترامپ را به رعایت اصول جاری دعوت می کرد ،  نهایتا در اواخر برنامه به تذکر آشکار اقدام نمود . ضمنا بعداز اتمام مناظره عدم رضایت خود از نحوه رفتار ترامپ و بهم خوردن نظم مناظره را  اعلام کرد. اغلب ناظرین و سیاستمداران آمریکایی نیز عدم رضایت خودرا از این مناظره ابراز کرده اند. نظر سنجی ها نتیجه مناظره   را ۴۸ درصد به سود جو بایدن و ۴۰ درصد بنفع ترامپ ارزیابی و جوبایدن را برنده این مرحله      دانسته اند.  این رفتار  جنجالی اعمال شده از سوی ترامپ در مدیریت وی نیز مشهود است و از آثار متنوعی در سیاست های اتخاذ شده طی چهار سال ریاست جمهوری او دیده  شده است.

باور اینست که خصوصیات چند قطبی بودن مردم آمریکا نیز در بوجود آمدن اینگونه پدیده ها مؤثر      می باشد. یعنی رهبریت سیاسی در تغییرات رفتار اجتماعی کشورها مؤثر هستند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا