بهینه سازی حفاظت های ترانسفوماتور و خط۲۳۰ کیلوولت در ایستگاه اصفهان یک

با هزینه ای بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال تابلوهای حفاظت و کنترل ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت ترانسفورماتور T12 و خط ۲۳۰ کیلوولت ۸۳۱ ایستگاه ۶۳/۲۳۰ کیلوولت اصفهان یک بهینه سازی شد.

به گزارش ارک خبر: مهندس علی اسلامی معاون بهره برداری این شرکت گفت: پروژه مذکور طی شش مرحله در ایستگاه اصفهان یک (اسلام آباد) انجام و به بهره برداری رسید که به دلیل محدودیت های شبکه برخی از تست های حفاظتی در شبکه برقدار و به صورت شبیه سازی انجام پذیرفت و این موضوع اهمیت اجرا در این پروژه را مضاعف نموده بود.

معاون بهره برداری برق منطقه ای اصفهان اذعان داشت : اقدامات انجام شده در این پروژه ؛ اصلاح و بهینه سازی سه دستگاه تابلو کنترل ۲۳۰ کیلوولت؛ برکناری ، نصب و تست راه اندازی دو دستگاه تابلو حفاظت ۲۳۰ کیلوولت ؛ نصب و تست یک دستگاه تابلو حفاظت CBF بوده است.

مهندس اسلامی تاکید کرد: البته در این پروژه، علاوه بر بهینه سازی حفاظت های گفته شده مواردی همچون : نصب ، تست و راه اندازی سیستم AVR ؛ نصب ، تست و راه اندازی سیستم Over Load ؛ برکناری و تعویض هادی و دوبل کردن فیدر هوایی ۶۳ کیلوولت خروجی ترانسفورماتور T12 ؛ برکناری سه دستگاه CVT ؛ نصب ، تست و راه اندازی یک دستگاه کلید ۶۳ کیلوولت مربوط به خروجی ترانسفورماتور T12 و برکناری کلیه کابلهای قدیمی و کابل کشی جدید طبق طرح نیز انجام گردید .

وی در پایان افزود: این پروژه با زحمات همکاران دفتر فنی انتقال ، بهینه سازی ، امور انتقال غرب و با مشاوره شرکت مهندسین دانشمند و پیمانکاری شرکت های مطبا و اختربرق اصفهان انجام پذیرفت.

دکمه بازگشت به بالا