رصد مشکلات عمومی *م.گونش

*م.گونش

بازسازی اماکن زلزله زده- گویا اماکن زلزله زده سال گذشته شهرهای سراب و میانه در حال ساخت و باز سازی هستند. با توجه به نزدیک شدن فصل سرما مسلما ارگانهای مسئول ساخت و بازسازی مساکن فوق الذکر به اهمیت تسریع کارهای ذیربط در مناطق
سردسیر یاد شده اشراف دارند. امید است در اثر این اشراف مسئولین، زلزله زدگان سراب ومیانه ازسختی سرما و بی پناهی در امان باشند.

 

بانک ملی استان آذربایجان شرقی- از گذشته اوراق سفته در بانک ملی شعبه مرکزی تبریز و دکه های
روز نامه فروشی شهر فروخته می شود. اصولا باید اوراق سفته که می تواند در دکه روزنامه فروشی فروخته شود بطریق اولی در شعب بانکهای ملی نیز
می تواند با اطمینان خاطر فروخته شود. براین اساس از ریاست بانک ملی تبریز انتظار است که اوراق سفته دراختیار شعب تبریز و سایر شهرها نیز قرار دهند تا مردم برای خرید سفته مجبور نشوند در تنگنای پروتکل کرونا به بانک ملی مرکز مراجعه و با افزایش خطر سرایت بیماری کرونا مواجه شوند. اگر امروز ریاست بانک ملی مرکز در صف نوبت خرید سفته بودند، شاهد ترافیک مشتریان و وضع مغایر با پروتکل کرونا می بودند. نهایتا درخواست می شود که در صورت امکان اینکار و کارهای مشابه دیگر از حالت متمرکز خارج شوند.

 

گرانی تخم مرغ – وزیر جدید صمت گفته قرار نیست قیمت تخم مرغ گران دارد.  این جمله آشنا و تاریخ چهل ساله دارد. بازار آزاد نمی تواند با گفتار درمانی هدایت شود. اگر تخم مرغ یا هر محصولی با مواد اولیه آزاد تولید می شود به قیمت منصفانه آزاد باید فروخته شود. مگر  اینکه تولید کننده با اخذ سوبسید تعدیلی ، قیمت خود را با نظر دولت تعدیل نماید.

در حال حاضر  بجز نان کلیه محصولات بدنبال گرانی دلار و طلا از سطح معتدل بازار یک سال ونیم قبل باین طرف حداقل ده برابر افزایش داشته اند. افزایش اکثریت مردم را می رنجاند و عده ای قلیل را درحد اعلا منتفع می سازد.

کنترل قیمتها کار دشواری نیست. در این راستا باید  کارهائی را در سطح ملی و اموری را نیز در سطـح محلی انجام داد تا جامعه درمورد بحران گرانیها بی دفاع نماند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا