نقد اخبار روز * م گونش

*م.گونش

ایسنا-استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که تمامی مدیران استان، پای کار و آماده همکاری با سرمایه‌گذاران هستند، گفت: طرح توسعه مجتمع فولاد صنعت بناب، رویدادی مبارک است که عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک و با هدف تکمیل زنجیره تولید فولاد در قالب چهار طرح مجزا آغاز خواهد شد.

ارک –توسعه و افزایش طرحهای تولیدی و اشتغالزا درمان درد بیکاری و علاج رکود اقتصادی و هدایت سرمایه های بلاتکلیف و سرگردان می باشد. از مسئولین اداری و اقتصادی استان  انجام اقدامات پیگیرانه بیشتر در این زمینه ها مورد انتظار می باشد.

 

ایسنا – شهردار تبریز از آسفالت‌ریزی ۲۰۰ هزار تنی معابر شهری در شش ماهه اول سال خبر داد.

ارک – پیشنهاد می شود اگر در برنامه ریزی آسفالت کامل،آسفالت بعضی از معابر مقدور نشود، حداقل  در مورد لکه گیری آنها  اقدام گردد.

 

ایسنا – مسئول اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از جریمه ۸۹۵ میلیون ریالی یک واحد توزیعی قند شکسته در استان خبر داد.

ارک – در مورد محصولات غذائی تخلفات مشهود بقدری جدی و از نظر بهداشتی مضر است که عمق بی توجهی صاحبان تولید شگفت انگیز و به دشمنی با سلامت مردم شبیه است. کار مسئولین حفظ بهداشت تولید مواد غذایی باید طوری باشد که متخلفین از ترس بازخواست و اقدامات تنبیهی جرات تخلف نیابند.

 

ایرنا – رییس جمهور گفت: از همه خواهش می‌کنم که سیاه‌نمایی و تخریب دولت را لااقل تا پایان کرونا تعطیل کنیم. حالا الان که کرونا و تحریم را باهم داریم اما لااقل تا پایان کرونا سیاه‌نمایی را کنار بگذاریم. والله، بالله هرچه اختلاف ما بیشتر شود، دشمن بیشتر استفاده می‌کند.

ارک – سیاه نمایی کنندگان بزعم خود روشنگری می کنند. بنظر می رسد اگر دولت بنحوی کارهای مثبت خود را شفاف کند، رقبا در عرصه رقابت  و حتی روشنگری و یا تخریب دولت  خلع سلاح
می شوند.

 

ایرنا- وزارت امور خارجه: هر شخصی ممکن‌الخطا است و می‌تواند در معرض انتقاد قرار گیرد، ولی آنچه علیه دستگاه سیاست خارجی رخ می‌دهد توهین، تخریب و بیشتر، عقده‌گشایی است. به جرات می‌توان گفت که منشاء بسیاری از این هجمه‌ها، آلبانی‌نشین‌ها هستند و داخلی‌ها ناخواسته در دام آنها می‌افتند.

ارک- توهین و تخریب رقیب و حتی دشمنان به هیچ وجه قابل قبول نیست. طبق اصول اخلاقی، اینگونه  روش ها، فاقد سند،  مذموم و مضر بوده  صرفا جنبه براندازی دارند.

 

ارک- افزایش قیمت خود رو – وقتی صنایع خودرو متعلق به دولت است، اگر دولت کمک نکند این صنعت به هیچوجه  یارای رقابت با خودرو سازهای مشابه خارجی را ندارد، افزایش قیمت غیر معقول می نماید. زیرا افزایش قیمت ها با قصد  تامین هزینه بی کفایتی انواع بی کفایتی ها می شود.

 

ایرنا- میشل اوباما،  با اشاره به موج تظاهرات علیه خشونت پلیس در آمریکا گفت: کاری که رئیس جمهور انجام می‌دهد کاملاً اشتباه و از نظر اخلاقی نادرست و نژادپرستانه است.

تظاهرات ضد نژادپرستی در آمریکا که با مرگ جورج فلوید آغاز و گاه به آشوب کشیده شده، اکنون با مداخله شبه‌نظامیان طرفدار ترامپ به بحرانی جدی در این کشور تبدیل شده است.

ارک – کشوری با مشخصات آمریکا، رهبری معتدل، متفکر، صاحب عقیده و مدیر و مدبر
می خواهد تا هم این کشور کثیرالمله و مهاجر نشین را به نحو معقول  اداره کند و هم با دنیا تعامل مطلوب داشته باشد. سیاست های اعمال شده در آمریکا باید مدون و روشن باشند. نه اینکه با اتکا به افکار و آمال افراد صادر شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا