وضعیت مشهد قرمز است/ مردم در تجمعات شرکت نکنند

هر گونه تجمعی صرفنظر از ماهیت تجمع، خطر رشد و گسترش بی رویه کرونا در مشهد را به دنبال دارد و اگر تعداد مبتلایان به یک باره افزایش یابد، شرایط مشهد غیر قابل کنترل خواهد شد.

به گزارش ارک خبر به نقل از مهر ، روابط عمومی علوم پزشکی مشهد در بیانیه‌ای از مردم خواسته تا از شرکت در هر گونه اجتماع اجتناب کنند، از ماسک استفاده کرده، از سفرهای غیر ضروری پرهیز نموده و بهداشت دست‌ها را جدی بگیرند.

در این بیانیه آمده است: علیرغم تلاش بی وقفه و شبانه روزی مدافعان سلامت در طول هشت ماه گذشته، شهر مشهد بار دیگر در وضعیت قرمز قرار گرفته و کنترل این وضعیت تنها با مشارکت شما مردم فهیم میسر است.

از مهمترین عوامل شعله ور شدن آتش کرونا و گسترش شیوع آن و پر شدن تختهای بیمارستانها و افزایش تلفات عزیزانمان حضور مردم در برنامه‌های جمعی و گروهی است، بنابراین شهروندان برای کنترل این ویروس و مهار بیماری باید ضمن خودداری از شرکت در هر گونه مراسمی، نکات بهداشتی فوق را به‌طور جدی رعایت کنند.

مدافعان سلامت با تلاش شبانه روزی و ایثارگرانه در خدمت به مردم و در خط مقدم مبارزه با کرونا در دو جبهه پیشگیری و درمان فعال و در این مسیر تعدادی از همکاران عزیز پزشک، پرستار و پرسنل بهداشتی و درمانی جان خود را از دست داده اند.

به طور حتم ادامه وضعیت روند افزایشی تعداد مبتلایان و بستری بیماران در مراکز درمانی موجب خستگی و تحلیل نیروی جسمانی پزشکان، پرستاران و تمامی افراد درگیر مبارزه با کرونا خواهد شد.

گفتنی است، طی دو هفته اخیر سیر افزایش تعداد بیماران و فوتی‌ها موجبات نگرانی جدی مدافعان سلامت شده و فقط در ۲۴ ساعت گذشته تعداد کل بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بیش از ۶۷۰ نفر رسیده است که افزون بر ۲۰۰ نفر از مبتلایان بستری به علت وخامت شرایط جسمانی نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند.

موکدا یادآوری می‌شود که هر گونه تجمعی صرفنظر از ماهیت تجمع، خطر رشد و گسترش بی رویه کرونا در این کلانشهر را به دنبال دارد و اگر تعداد مبتلایان به یک باره افزایش یابد، شرایط مشهد نیز مشابه بسیاری از شهرهای دنیا غیرقابل کنترل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا