فعالیت ۵۴۰۰ شرکت دانش بنیان درکشور/حرکت علمی در گلستان شتاب بگیرد

گرگان- معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از فعالیت پنج هزار و ۴۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور خبرداد.

به گزارش ارک خبر به نقل از مهر، سورنا ستاری صبح شنبه در حاشیه واگذاری اراضی پارک علم و فناوری گلستان به واحدهای فناور اظهارکرد: روند توسعه شرکت‌های در گلستان رو به جلو بوده اما با توجه به ظرفیت‌ها استان آن شتابی را که باید، ندارد.

وی ضمن تشکر از استاندار و مسئولان گلستان، افزود: باید فرهنگ دانش بنیان در استان جاری و ساری شود.

ستاری تاکید کرد: باید در گلستان نسبت به پتانسیل‌ها بیشتر تلاش کرده و حمایت‌های داخل و خارج استانی هم انجام می‌شود تا ظرفیت‌های بالقوه شکوفا شود.

وی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، گفت اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته و حدود پنج هزار و ۴۰۰ شرکت دانش بنیان داریم که اتفاقات خوبی در این زمینه در حال انجام است که علائم و آثار آن را در سطح جامعه می‌بینیم.

گفتنی است که صبح شنبه سورنا ستاری در میان استقبال مسئولان وارد گلستان شد.

بازدید از پارک علم و فناوری گلستان، شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز نوآوری صنایع خلاق، مراکز نوآوری سلامت و نمایشگاه محصولات فناورانه مرکز رشد از جمله برنامه‌های این سفر یک روزه است.

در این سفر، عملیات عمرانی کارخانه نوآوری گنبدکاووس آغاز، نخستین تلویزیون اینترنتی روستایی کشور رونمایی و مراکز نوآوری شهرستان ترکمن و دانشگاه آزاد علی‌آباد کتول و صندوق پژوهش و فناوری استان گلستان افتتاح و راه‌اندازی و در نهایت تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز نوآوری صنایع خلاق هم نهایی و امضا خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا