برنامه‌های مدون آموزش پیش دبستانی رایگان کلید خورد

معاون آموزش ابتدایی از اجرایی شدن دستورالعمل برنامه های مدون برای دوره پیش دبستانی با پوشش حداکثری و رایگان در بستر شبکه شاد و شبکه آموزش خبر داد.

به گزارش ارک خبر به نقل از مهر،رضوان حکیم زاده  در خصوص موضوع پیش دبستانی رایگان برای پوشش حداکثری کودکان ۵ سال تمام گفت: بعد از ابلاغ بخشنامه‌ای که با امضا وزیر به همه استان‌ها ابلاغ شد و با توجه به اهمیت پیش دبستانی که باید پوشش حداکثری داشته باشند برای ثبت نام و کارگاه‌هایی برای ثبت نام و استفاده از بستر شبکه شاد و تلویزیون و درسنامه ها، اقدامات رو به جلویی برداشته شد.

وی ادامه داد: بعد از ارسال بخش نامه یک شیوه نامه اجرایی دقیق را ابلاغ کردیم که چگونگی انجام کار و مراحل اجرایی را توضیح می‌دهند و از طریق ویدئو کنفرانس هم موضوع را با استان‌ها در میان گذاشته و تبیین کردیم.

حکیم زاده ادامه داد: از ابتدای ربیع‌الاول باکسی در شبکه آموزش از ساعت یک و نیم برای پیش دبستانی‌ها باز شده است که هر روز برای این عزیزان برنامه دارد.

معاون آموزش ابتدایی بیان کرد: زمان بندی و بودجه بندی این امر در محور اهداف ۱۱ گانه و ساحت‌های ۶ گانه نیز تنظیم شده و در اختیار استان‌ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه کدهای ما برای همه مناطق صادر شده است و با سازمان کودکان استثنایی نیز برای بحث غربالگری سراسری و همزمان نوآموزان و انجام مداخله بهنگام که یکی از کلیدی‌ترین برنامه‌های سازمان کودکان استثنایی است، هماهنگی صورت گرفته است. امیدواریم در هفته آتی با تکمیل فرآیندها بتوانیم روندی را پیش بینی کنیم که همه این برنامه‌ریزی ها صورت بگیرد.

حکیم زاده اظهار کرد: ما برای این منظور کودکان ۵ سال تمام را در نظر گرفتیم و از سازمان ثبت احوال این اسامی اخذ شده و به مناطق اعلام شده است و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به مناطق و تطبیق نام فرزندانشان با آن اسامی هم در کارگاه‌ها ثبت نام کنند و هم در شبکه شاد عضو شوند و بسته‌های یادگیری را تحویل بگیرند.

به گفته وی این برنامه رایگان است و خانواده‌ها هیچ هزینه‌ای نباید پرداخت کنند.

حکیم زاده در پایان گفت: ما از بسترهای گوناگونی در این شرایط بهره می‌گیریم و آموزش خانواده‌ها نیز برای ما جدی است و کیفیت حداکثری را مد نظر داریم و همچنین از ظرفیت گروه‌های آموزشی نهایت استفاده را کرده‌ایم. آنچه مهم است این است که بچه‌ها در این شرایط نباید بدون برنامه باشند و لازم است برای ورود به مدرسه در سال آینده، امسال آمادگی‌هایی را کسب کنند. بسیاری از خانواده‌ها این دغدغه را داشتند که چه کاری در این شرایط که بچه‌ها در منزل هستند مناسب است و ما برای پاسخ به این دغدغه اقدام کردیم.

به گزارش مهر، با توجه به شیوع کرونا در کشور و همچنین غیراجباری بودن دوره پیش دبستانی در کشور و هزینه بر بودن آن، امسال بسیاری از خانواده‌ها که فرزندانشان باید دوره پیش دبستانی را طی می‌کردند، از ثبت نام فرزندانشان در مدارس یا مراکز پیش دبستانی خود داری کردند؛ این در حالی است که به نظر می‌رسد این دوره برای شروع آمادگی‌های بدو ورود به مدرسه لازم است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا