بازنگری در وام ودیعه مسکن/ مقطع تحصیلی از وام ودیعه مسکن حذف شد

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان از بازنگری وام ودیعه مسکن و حذف مقطع تحصیلی از وام ودیعه مسکن خبرداد.

به گزارش ارک خبر به نقل از مهر، الیاس منیری در خصوص وام‌های دانشجویی گفت: برخی از وام‌های صندوق رفاه دانشجویان از گذشته با کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌شد که تغییری نکرده است ضمن اینکه دانشجویی که می‌خواست از تسهیلات صندوق بهره مند شود، باید ضامن کارمند رسمی یا پیمانی دولت را معرفی می‌کرد که برای پوشش بیشتر جامعه هدف، امسال شرایط ضامنان دانشجویی تسهیل شد و کارکنان قراردادی تمام دستگاه‌های دولتی و برخی حرفه و مشاغل هم وارد این حوزه شد.

وی درباره اینکه دانشجویان محدودیتی در دریافت وام دارند یا خیر افزود: هدف صندوق رفاه پوشش بیشتر دانشجویان به ویژه در شهرستان‌ها است تمام دانشجویان غیرشاغل می‌توانند وام دریافت کنند، فقط دانشجویان شاغل نمی‌توانند از وام برخوردار شوند.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان افزود: وام شهریه تنها وامی است که د رصورتی که منابع داشته باشیم دانشجویان شاغل در اولویت دوم قرار می‌گیرند و اگر منابع مازاد بماند شاغلان هم می‌توانند از این وام بهره مند شوند.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید کرونا تاثیر ویژه‌ای داشته و ما سال تحصیلی ویژه‌ای را آغاز کردیم. علی رغم اینکه دانشگاه‌ها به صورت مجازی و با حداقل دانشجویان تشکیل می‌شود ولی نیاز به وام‌های دانشجویی و حمایت از دانشجویان به لحاظ اقتصادی در این دوره زمانی موضوع مهمی است به ویژه که در شرایط اقتصادی خوبی نیز نیستیم.

منیری افزود: وظیفه خود دانستیم حمایتمان را از دانشجویان تا چند برابر افزایش دهیم بنابراین طرح تجمیع وام‌های دانشجویی را عملیاتی کردیم به چند وام اصلی و پر تقاضا توجه ویژه شد وام تحصیلی که از ۶۰۰ هزار تومان بود به یک میلیون و ۵۰۰ تا دو میلیون تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: وام ضروری که سال گذشته با افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی به یک میلیون تومان رسیده بود، امسال بین ۳ تا ۵ میلیون افزایش پیدا کرد.

منیری افزود: وام ودیعه مسکن که در گذشته متناسب با شهرها و مقاطع تفاوت داشت بازنگری و مبلغ وام آن افزایش یافت و دانشجویان به لحاظ مقطع از این بحث مستثنی شدند و مقطع تحصیلی تاثیری در اخذ وام ودیعه مسکن ندارد.

وی ادامه داد: وام ودیعه مسکن در تهران از ۱۰ میلیون تومان که به دانشجویان دکتری ارائه می‌شد به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافت و در کلان شهرها ۲۰ میلیون و در سایر شهرها تا ۱۵ میلیون تومان افزایش یافت که در مواردی در وام‌ها تا ۱۰۰ درصد رشد داشتیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا