امتیاز جام‌جهانی شمشیربازی جوانان برای ایران محفوظ است

فدراسیون شمشیربازی ایران امسال همچون سنوات قبل نمی‌تواند برگزارکننده مسابقات جام‌جهانی کلاس A جوانان باشد اما امتیاز برگزاری این رقابت‌ها برای سال آینده و سال‌های بعد از آن محفوظ است.

بیش از یک دهه است که فدراسیون شمشیربازی همه ساله برگزارکننده مسابقات جام جهانی کلاس A در رده سنی جوانان است. این رقابت‌ها اواخر هر سال میلادی با حضور نمایندگانی از کشورهای آمریکایی، آفریقایی، اروپایی و آسیایی و نظارت نماینده فدراسیون جهانی در تهران برگزار می‌شود.

طبق روال عادی باید دوره جدید جام جهانی کلاس A جوانان اواخر آبان یا اوایل آذرماه در تهران برگزار می‌شد اما به دنبال ایپدمی کرونا و لغو تمام رویدادهای تقویم ۲۰۲۰ فدراسیون جهانی شمشیربازی، برگزاری این مسابقات به میزبانی کشورمان هم منتفی شد.

با این حال اما امتیاز جام جهانی کلاس A جوانان برای ایران همچنان محفوظ است.

فضل الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی با تایید این خبر گفت: تا هر زمان که ایران آمادگی میزبانی جام جهانی را داشته باشد و برگزاری آن را هم بدون کم و کاست و با کیفیت مورد تایید فدراسیون جهانی به سرانجام برسانیم، امتیاز میزبانی برای ایران محفوظ خواهد بود.

به گفته رئیس فدراسیون شمشیربازی، سال آینده میلادی در صورت مساعد بودن شرایط – از حیث کرونا– قطعاً جام جهانی کلاس A جوانان در ایران برگزار خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا