نقد اخبار روز * م گونش

*م.گونش

ایسنا- هفته گذشته شاهد ریزش بیش از صد هزار واحدی بورس بودیم.  به هیچ وجه چنبین ریزشی پیش بینی نمی شد.

ارک- تغییرات حاد بازار بورس در وضعیت اخیر وآثار منفی حاصله آن تا رشد مهارت انبوه سهام داران جدید و تامین شرایط عادی بازار،  ادامه خواهد داشت.

 

فارس – تعیین قرارگاه نظامی، روحانی: یکی از مسائل مهمی که در گذشته در مورد مبارزه لا کرونا داشتیم،این بود که  مصوبات خوبی ابلاغ می شد اما در اجرا یا خوب اجرا نمی‌شد یا اصلا اجرا نمی‌شد لذا رهبر انقلاب دستور دادند که یک قرارگاه عملیاتی در این زمینه راه‌اندازی شود.

ارک – امید است سیستم اداره جدید مبارزه با کرونا، بدور ازعوارض منفی اجرا شود  و مفید واقع گردد.

 

تسنیم- نووستی، نیکولای پاتروشییف دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد که از آغاز سال ۲۰۲۰ در منطقه مرکزی فدرال این کشور، از وقوع پنج حمله تروریستی جلوگیری شده که سه مورد آن در مکان‌هایی با حضور گسترده مردم آماده‌سازی شده بود.

ارک –مبارزه با افراط گرایی نه با خشونت بلکه باید با فرهنگ سازی و ترویج میانه روی و اعتدال اعمال شود. خشونت خشونت می آورد، ملایمت هم به ملایمت و تمکین منجر می شود.

 

ایسنا- آذربایجان شرقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی به علت ابتلا به کرونا، صبح امروز دار فانی را وداع گفت.محمد محمدپور از حدود دو هفته قبل به کرونا مبتلا شده و در بیمارستان ولیعصر(عج) تبریز بستری شده بود که صبح امروز دار فانی را وداع کرد.وی، جانباز هشت سال دوران دفاع مقدس بود.

ارک- ضمن اظهار تاسف از در گذشت مرحوم محمد محمد پور مدیر کل اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و طلب مغفرت به روح آن مرحوم، بدینوسیله  مراتب همدردی  و تسلیت   وهمکاران روزنامه ارک  به خانواده محترم مشارالیه  و اهالی مطبوعات اعلام می گردد.

 

ایسنا- فرمانده سپاه ناحیه اهر از توزیع بسته‌های بهداشتی و درمانی، بسته‌های معیشتی، ویزیت رایگان و اهدای پک های لوازم التحریر دانش آموزی بین نیازمندان مناطق عشایرنشین این شهرستان با همکاری جهادگران گروه جهادی بسیجی شهید جوان بخشایش حوزه مقاومت بسیج نصر سپاه ناحیه اهر، شبکه بهداشت و درمان و اداره امور عشایری اهر خبر داد.
ارک- ضمن تقدیر از اقدامات حمایتی فوق، امید است اینگونه کارهای خیر در اهر تکرار و درسایر مناطق استان نیز عملی گردد.

 

ایرنا – مجری طرح‌های نیروگاهی بخار شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به توافق این شرکت با پیمانکار جدید روسی برای ساخت نیروگاه سیریک هرمزگان، گفت: عملیات اجرایی این پروژه به زودی با استفاده از وام دولتی فدراسیون روسیه آغاز خواهد شد.

ارک- امید است این پروژه باسرعت لازم اجرا شود. و شاهد تکرار تجربیات نامطلوب اتفاق افتاده در پروژه نیروگاه بوشهر نشود.

 

ایرنا- تنها ۳ روز مانده تا انتخابات آمریکا، نتایج تازه ترین نظرسنجی ملی در آمریکا همچنان پیشتازی جو بایدن را نشان می دهد و این در حالی است که اکثر رای دهندگان در متشنج ترین سال انتخابات در کشورشان نگران بروز خشونت و ناآرامی در روز انتخابات هستند.

ارک – حوادث چهار سال گذشته آمریکاوآثار منفی آنهادرشکافهای ایجادشده درپهنه های سیاسی،  اقتصادی، اجتماعی وسیاسی آمریکا،
می طلبد که آمریکا مجددا شاهد یکرنگی وآرامش گذشته  باشد.  این آرامش ممکن است ازمسیر صندوقهای رای باز تولید شود. ضمنا بعداز اعلام نتایج انتخابات، بروز هرگونه نا آرامی و خشونت شدید متصور نیست.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا