تأکید بر غربالگری وسیع کرونا در کشور

وزیر کشور با تأکید بر لزوم انجام غربالگری وسیع در کشور گفت: مردم هم باید پای کار بیایند و خودمراقبتی را شروع کنند و رسانه ها موضوع کرونا را اولویت اول خود قرار بدهند.

به گزارش ارک خبر به نقل از مهر،عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست مشترک استانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این سومین جلسه‌ای است که در این هفته برگزار کرده‌ایم. جلسه اول دو روز گذشته در رابطه با کمیته عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا بود و روز گذشته هم شورای اجتماعی کشور را به موضوع کرونا تخصیص دادیم و امروز هم با استانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تصمیمات جدید را بررسی کردیم.

وزیر کشور تصریح کرد: امیدوار هستیم با مقطع جدیدی که شروع کرده‌ایم و اختیارات لازمی که به نهادها و دستگاه‌های اجرایی داده‌ایم بتوانیم از این مرحله با گام‌های بلندتری عبور کنیم.

رحمانی فضلی گفت: این جلسات برای تفکیک کارها نیست، بلکه برای تجمیع و هماهنگی بین ادارات و ستادهای مختلف است. ما بیشتر نقش پشتیبانی همکارانمان در وزارت بهداشت را داریم.

وزیر کشور تصریح کرد: تا به الان تصمیم قطعی ما بر این بوده است که غربالگری و تشخیص با سرعت و وسعت بیشتری انجام شود و همه امکانات چه نیروی انسانی و دیگر امکانات را بسیج کرده‌ایم تا به این مهم برسیم.

وی افزود: دولت قول داده است منابعی را برای انجام این برنامه‌ها در اختیار این کمیته قرار دهد که امیدواریم به زودی محقق شود.

رحمانی فضلی گفت: ما توقع داریم رسانه‌ها مباحث مربوط به کرونا را در اولویت خود قرار دهند و پا به پای نهادهایی که در میدان هستند، عمل کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: رسانه‌ها باید در همگرایی و اقناع سازی مردم تلاش بیشتری کنند.

وی گفت: امیدواریم با تصمیمات گرفته شده بتوانیم با انسجام بیشتر از این مقطع عبور کنیم اما باز هم می گویم برای موفقیت نیاز به همکاری مردم داریم و یادآوری می‌کنم که اولین گام در این مسیر، خودمراقبتی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا