نقد اخبار روز *م گونش

ایرنا- استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه سیاست خارجی آمریکا تابع فرد و یا حتی حزب نیست که با آمدن و یا رفتن افراد تغییر کند، گفت: سیاستها و راهبردهای آمریکا بویژه در منطقه غرب آسیا توسط اندیشکده‌ها و اتاق‌های فکر در این این کشور تدوین می شود و این تعاریف بر اساس منافع درازمدت تعریف می شود.

ارک – نظر فوق بطور محدود مورد قبول می باشد،  زیرا تاثیر شیوه های  مدیریتی و اجرایی روسای جمهوری تغییرات ۱۸٠درجه ای درجهت سیاست خارجی آمریکا ایجاد می کند.

 

ایرنا- رییس اداره بهداشت امداد درمان وآموزش پزشکی نیروی زمینی ارتش گفت: ظرفیت‌های ۲۸ بیمارستان نیروی زمینی ارتش به طور کامل در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است.

ارک – این اقدام نوعی استفاده بهینه از توانائی های بالقوه ارتش تلقی می شود، که می تواند در سایر عرصه ها نیز مورد استفاده قرارگیرد.

 

ایرنا- دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، گفت: مقاومت فلسطین و امت اسلامی همه سرزمین اشغالی فلسطین را آزاد خواهند کرد و اجازه تصرف و الحاق کرانه باختری را نخواهد داد.

ارک – با تانی و تاخیری که در عکس العملهای چند دهه اخیر  فلسطینیان و حامیان سنتی و تشریفاتی آنها مشهود است، کرانه باختری رود اردن عملا از دسترس فلسطینیان خارج شده است.

 

ایرنا – در گفت وگوی تلفنی محمدابراهیم طاهریان نماینده ویژه وزیرامور خارجه کشورمان با محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه ‎جمهوری اسلامی افغانستان، اقدام تروریستی در دانشگاه کابل محکوم شد.

ارک- بقول مشهور طالبان با زور انفجارو انتهار سرمیز مذاکره باج خواهی می کنند. گویا اطاق فکر سیاست جهانی نمی خواهد زخم کهنه افغانستان فعلا بهبود یابد.

 

ایرنا- بانک مرکزی: نرخ ۱۰ ارز از جمله پوند انگلستان کاهش و نرخ ۲۷ ارز از جمله یورو افزایش یافت. همچنین نرخ ۱۰ ارز دیگر ثابت ماند.

ارک – تغییرات نرخهای ارز، نوعی شاخص تغییر  سیاست های ابر قدرت هاست. یعنی در حال حاضر سیاست به جای ارتش ها متصدی تخریب کشور ها از درون شده اند.

 

ایرنا-صومی خاطرنشان کرد: برای نصب ۱۵ دستگاه اکسیژن ساز در خرداد ماه با شرکتی قرارداد بسته بودیم که فقط دو دستگاه از آن در بیمارستان سینا نصب شده، مشکل شرکت‌ها افزایش سه تا چهار برابری قیمت بوده و شرکت مدعی است که باید دستگاه‌ها با قیمت‌های جدید ارائه شوند، تمامی حرف رئیس بیمارستان امام رضا هم این بود که چرا شرکت تمکین نکرده است.

ارک – گویا بعضی شرکت های داروئی و تجهیزات بهداشتی بار خود را از قبل آزار بیماران می بندند.

 

ایسنا-آذربایجان شرقی دبیر شورای اسلامی شهر تبریز از تلاش برای تبدیل بازار تبریز به منطقه عاری از اتومبیل خبر داد و گفت: البته اگر در حال حاضر بتوانیم این منطقه را عاری از تریلی، کامیون و کامیونت بکنیم، موفقیت بزرگی است.

ارک- قبل از اقدام عملی درمورد  تبدیل محوطه بازار به منطقه عاری از وسایل حمل و نقل،  بهتر است، ابتدا نسبت به تاسیس چندین پارکینگ عمومی اقدام شود.

 

ایسنا -پروفسور بهرام عکاشه در باره مخاطرات زلزله برای ایران گفت: کشورما در منطقه فعال زمین‌ساختی قرار گرفته و زلزله خیز است. این موضوع را هم باید بپذیریم چرا که اساساً این موضوع دست ما نیست و ساختمان زمین به این شکل است.

ارک – بشر در بسیاری از بلای طبیعی سعی در تقلیل خسارات  می نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا