انتقال خط تولید شرکت مواد شوینده به خارج از خوزستان منتفی شد

اهواز - با مذاکرات صورت گرفته، انتقال خط تولید یک شرکت تولید کننده مواد شوینده در اهواز به استانی دیگر منتفی شد و این خط به کار خود ادامه می‌دهد.

به گزارش ارک خبر به نقل از مهر، در چند روز اخیر کارگران یک کارخانه تولید مواد شوینده و بهداشتی که تنها کارخانه تولید کننده مواد شوینده و بهداشتی در استان خوزستان به شمار می‌رود، دست به تجمع و اعتراض زده‌اند چرا که مدعی هستند این کارخانه به مالک جدید فروخته شده و آنها نیز قصد انتقال خط تولید به استانی دیگر را دارند.

این کارگران مدعی شده‌اند که به آنها اعلام شده است که از کار اخراج شده‌اند و اکنون در این شرایط بد اقتصادی این کارگران نگران آینده خود هستند و این در حالی است که برخی از آنها سابقه بالای ۲۰ سال اشتغال در این شرکت را دارند.

این کارگران با تجمع در برابر کارخانه از مسئولان استانی درخواست کرده‌اند که به وضعیت شغلی و شرایط سختی که در آن قرار گرفته‌اند رسیدگی شود.

به دنبال انعکاس رسانه‌ای موضوع  استانداری خوزستان موضوع را دنبال کرد و در نهایت شرکت از انتقال خط تولید خود به استانی دیگر صرف نظر کرد.

در همین زمینه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: با دستور استاندار و پیگیری‌های انجام شده طی برقراری ارتباط با مدیران این شرکت، مقرر شد نسبت به رفع مشکلات آن از جمله اختصاص زمین به‌منظور تأسیس فازهای بعدی کارخانه و همچنین موضوعات مرتبط به حوزه مجوزهای قانونی اقدامات لازم صورت گیرد.

وی ادامه‌داد: در مورد تداوم فعالیت شرکت در مکان فعلی به‌دلیل مشکلات قضائی و حقوقی، مقرر شد از طریق مقامات ذیربط پیگیری‌های لازم انجام شود و فعالیت شرکت تا تعیین تکلیف زمین و مکان جدید، ادامه پیدا کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل ناهماهنگی در مراجعه مدیر استانی شرکت به مراجع ذیصلاح، این تصور برای مدیران شرکت ایجاد شده بود که ادامه فعالیت در استان امکان پذیر نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان تاکیدکرد: در مذاکره با مدیران شرکت گلرنگ به آنها اطمینان داده شد که آماده همه گونه همکاری با مجموعه گلرنگ هستیم.

وی اضافه‌کرد: این شرکت در هر نقطه‌ای از استان که مایل به سرمایه گذاری باشد، استانداری خوزستان زمینه تسهیل این امر را فراهم خواهد کرد تا زیرساخت‌های لازم جهت تولیدات این مجموعه در استان بیش از پیش فراهم گردد.

یکی از کارگران این کارخانه تولید مواد شوینده و بهداشتی چند روز قبل با اشاره به اینکه دو خط تولید مواد شوینده و تولید بطری در اهواز از سوی شرکت تعطیل شده‌اند، بیان کرد: زمزمه‌های فروش خط تولید و تعطیلی کارخانه حدود دو ماه قبل آغاز شد و ما در این مدت به صورت متناوب به مرخصی اجباری می‌رفتیم.

وی افزود: این دو خط تولید دارای ۷۰ نفر کارگر هستند که از شنبه به صورت رسمی به ما اعلام شد که دیگر سر کار خود حاضر نشوید چرا که قصد داریم خط تولید کارخانه را به فروش برسانیم.

این کارگر عنوان کرد: خبر داریم که قطعات خطوط تولید در حال انتقال به استانی دیگر است.

وی تاکید کرد: برای ما عجیب است که این کارخانه که در شرایط شیوع کرونا و افزایش نیاز مردم به مواد ضدعفونی و شوینده‌ها، بر تولیدات خود افزوده بود و ما به جای هشت ساعت، ۱۲ کار می‌کردیم قصد دارد در این شرایط اقدام به فروش خط تولید کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا