ارائه خدمت به افراد بدون ماسک در ادارات شهرستان اسکو ممنوع است

اسکو- فرماندار شهرستان اسکو با تاکید بر این‌که ادارات و دستگاه‌های اجرایی به هیچ عنوان حق ارائه خدمات به افراد بدون ماسک ندارند گفت: بانک‌ها و دفاتر پیشخوان کانون تجمعات شهرستان هستند.

به گزارش ارک خبر به نقل از مهر،بابک رضی منش، در بیست و پنجمین جلسه ستاد کرونا شهرستان اسکو، اظهار داشت: مقابله با کرونا صرفاً با همکاری، مشارکت جمعی و همراهی آحاد شهروندان امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: الگوی درگیری افراد با بیماری کووید _۱۹ خانوادگی شده و این موضوع نشانه کم توجهی در تعاملات فامیلی است.

فرماندار شهرستان اسکو خاطر نشان کرد: سهم زنان ۵۱ درصد و سهم مردان ۴۹ درصد از میزان ابتلایان شهرستان بوده و تعداد کل مبتلایان کرونا ویروس در سطح شهرستان به ۱۶۰۰ نفر رسیده است که متأسفانه تاکنون ۸۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

رضی منش ادامه داد: ۵۷ درصد کل فوتی‌ها مربوط به مهر و آبان بوده و میزان بروز فوتی در شهرستان، ۴.۸ نفر در ۱۰ هزار نفر است که آمار برای شهر اسکو شامل ۷.۶ در ۱۰ هزار، برای شهر سهند ۴.۸ در ۱۰ هزار و برای شهر ایلخچی ۳.۷ در ۱۰ هزار است.

وی افزود: میزان شیوع در سطح شهرستان نیز ۹.۵ نفر در ۱۰۰۰ نفر بوده که شهر اسکو با ۱۲ در ۱۰۰۰ بیشترین مبتلا، شهر سهند با ۱۰.۱ در ۱۰۰۰ و شهر ایلخچی با ۱۰.۱۹ در ۱۰۰۰، روستاهای بخش ایلخچی با هفت در ۱۰۰۰ و روستاهای بخش مرکزی با ۵.۵ در ۱۰۰۰ نفر در مرتبه‌های بعدی قرار دارند.

فرماندار شهرستان اسکو با تاکید بر این‌که تنها راه مقابله با ویروس کرونا رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و همزیستی با آن است، تصریح کرد: سه اصل خودمراقبتی، دیگرمراقبتی و مراقبت اجتماعی باید از طریق جریان سازی اجتماعی به عنوان سیاستی مهم از طریق مدیران، مجریان و به ویژه رسانه‌ها تبلیغ و ترویج شود.

وی یادآور شد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، اصلی‌ترین عامل در قطع زنجیره بیماری و کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا به شمار می‌آید.

وی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام یافته در سطح شهرستان، ۵۰ درصد علت ابتلاء به کووید ۱۹، مراسم جشن و عروسی و مهمانی‌های خانوادگی، دورهمی‌ها و شب نشینی‌ها است.

رضی منش ادامه داد: امروز، عروسی‌ها قتلگاه هستند و برگزاری مراسم عزاداری برای فوت شدگان در این شرایط خاص پذیرفتنی نیست و مردم هر تخلف از مصوبات ستاد مقابله با کرونا را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

وی گفت: اگر به این منوال ادامه دهیم و رفتار بهداشتی و اجتماعی خود را در مقابله با کرونا اصلاح نکنیم، قطعاً شرایط سخت‌تری در انتظار است؛ فقط با تغییر رفتار و نگرش اجتماعی می‌توانیم با این بیماری مقابله کنیم.

وی با تاکید بر این‌که ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان به هیچ عنوان حق ارائه خدمات به افراد بدون ماسک ندارند، افزود: بانک‌ها و دفاتر پیشخوان هم‌چنان کانون تجمعات شهرستان بوده و رؤسای بانک‌ها و مسئولان دفاتر پیشخوان باید برای رعایت فاصله گذاری تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

فرماندار اسکو گفت: اتحادیه‌ها مکلف هستند بر نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف نظارت دقیق‌تری داشته باشند و واحدهای صنفی متخلف به مدت یک ماه پلمپ خواهند شد و مردم نیز از اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، خرید نکنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا