امکان تولید ۲ میلیون تست سریع کرونا در ماه توسط محققان کشور

مدیر عامل توسعه کسب و کار شرکت تولید کننده کیت‌های تشخیص کووید ۱۹ گفت: ما امکان تولید ۲میلیون تست سریع را در ماه داریم و تا ۱۰ روز دیگر مجوز تولید این نوع تست از انستیتوپاستور اخذ می شود.

به گزارش ارک خبر به نقل از مهر،دکتر وحید یونسی ،در خصوص تولید تست‌های سریع (Rapid test) اظهار کرد: این هفته، هفته ارزیابی تست‌های سریع است که بعد از ارزیابی به انستیتوپاستور ایران در راستای اخذ مجوزها ارسال خواهیم کرد.

مدیر عامل توسعه کسب و کار شرکت تولید کننده کیت‌های تشخیص کووید ۱۹ با اشاره به زمان ارزیابی و اخذ مجوزهای این تست‌های سریع افزود: تقریباً ۷-۱۰ روز با اقدامات پاستور زمان می‌برد که تاییدیه ها برای این تست‌های سریع اخذ شود که احتمال قریب به یقین اخذ می‌شود.

یونسی تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع انستیتو پاستور سریعاً کارهای این تست‌ها را انجام خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه بعد از اخذ تاییدیه با وزارت بهداشت در زمینه تولید انبوه وارد مذاکره می‌شویم، بیان کرد: قطعاً در مورد تعداد این تست‌ها نیز بعد از پروسه ارزیابی و اخذ تاییدیه می‌توانیم در قالب جلسه‌ای صحبت‌هایی داشته باشیم که تصمیماتی در خصوص این تست بگیرند.

مدیر عامل توسعه کسب و کار شرکت تولید کننده کیت‌های تشخیص کووید ۱۹ در خصوص میزان توانایی تولید این تست‌ها گفت: ما در این شرکت توانایی تولید ۲ میلیون تست سریع در ماه را داریم.

تولید ۷ میلیون تست pcr

یونسی در خصوص تست‌های pcr گفت: از ابتدا تا کنون به میزان ۷ میلیون تستpcr را تولید کردیم که تقریباً یک درصد آن صادر شده است.

مدیرعامل توسعه کسب و کار شرکت تولید کننده کیت‌های تشخیص کووید ۱۹ با اشاره به شرایط صادرات گفت: با توجه به اینکه در این شرایط محدودیت‌هایی وجود دارد و در کشور نیاز به این تست‌ها دیده شده از این رو صادرات این محصول توسعه پیدا نکرده است.

تولید ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تست استراتژیک

یونسی در خصوص تولید تست‌های استراتژیک گفت: با هیئت امنای ارزی قراردادی مبنی بر تولید تست‌های pcr و سرولوژی منعقد شده و تاکنون۳ میلیون تست تشخیصیpcr و نزدیک ۵۰۰ هزار تست سرولوژی را به هیئت امنای ارزی تحویل داده‌ایم.

مدیر عامل توسعه کسب و کار شرکت تولید کننده کیت‌های تشخیص کووید ۱۹ افزود: یک یا دو کمپانی دیگر تولید کننده این تست‌ها هستند ولی عمده این کیت‌ها را ما در این شرکت تولید کردیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا