۵۰۰ هزار نفر از جمعیت تبریز در بافت ناایمن شهر زندگی می‌کنند

تبریز- شهردار تبریز با اشاره به جمعیت حاشیه نشین این شهر گفت: ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت تبریز در بافت نا ایمن شهر زندگی می‌کنند که کیفیت ابنیه بسیار پایین است.

به گزارش ارک خبر به نقل از مهر،صبح امروز دوشنبه سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای بازدید از پروژه‌های در حال اجرای این قرارگاه وارد تبریز شد و در اولین جلسه کاری آخرین وضعیت پروژه پارک بزرگ تبریز بررسی شد.

ایرج شهین باهر شهردار تبریز در این جلسه که معاون فنی و عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، گفت: پروژه پارک بزرگ تبریز پروژه‌ای ۵۵ ساله است که قسمت بوده امروز توسط قرارگاه خاتم الانبیا احداث شود.

وی افزود: طرحی که ما در مناطق حاشیه نشین تبریز اجرا می‌کنیم الگوی موفقی بوده که طرح درجاسازی و کلید به کلید است. به همان مساحت آپارتمان ایمن و مقاوم با سند رسمی می‌دهیم و حاشیه نشینان قبول می‌کنند و دوباره در همان جا ساخت و ساز انجام دهیم تا حاشیه نشینی برطرف شود.

شهین باهر افزود: تفاهمنامه امروز می‌تواند پایلوتی برای کل کشور باشد. هماهنگی خوبی در شهر و استان وجود دارد که می‌توانیم از این پتانسیل استفاده کنیم و این روند و الگو از تبریز شروع شود.

گفتنی است فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) امروز با همراهی شهردار تبریز، از پروژه‌هایی همچون پارک بزرگ، مرکز دفن بهداشتی پسماند و اتوبان ولایت بازدید می‌کند.

این سه پروژه، پروژه‌های کلان مشارکتی شهرداری تبریز و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا هست که سال گذشته قرارداد اجرای آن به مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان به امضا طرفین رسید.

همچنین امروز در جریان سفر فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، تفاهم نامه احداث دوهزار واحد مسکونی برای جا به جایی دوهزار خانوار حاشیه نشین به عنوان عظیم‌ترین پروژه حاشیه نشینی در کشور، در تبریز امضا می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا