تست بالینی واکسن آنفلوانزا اواخر آذر انجام می‌شود

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری از انجام فاز سوم تست‌های بالینی واکسن آنفلوانزا در اواخر آذرماه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود یک ماه بعد از تست‌های بالینی این واکسن به تولید برسد.

به گزارش ارک خبر به نقل از مهر،دکتر مصطفی قانعی   در خصوص واکسن آنفلوانزا اظهار کرد: امید می‌رود واکسن آنفلوانزا فاز آخر تست‌های بالینی خود را اواخر آذرماه شروع کند و پیش‌بینی می‌شود که حداکثر یک ماه بعد از آن نتایج این واکسن اعلام شود.

وی با بیان اینکه این واکسن از نوع نوترکیب است، عنوان کرد: این واکسن توسط محققان کشور به نتیجه رسیده و برای آنفلوانزای فصلی مناسب است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با تاکید بر اینکه شیوه تولید این واکسن بدون استفاده از تخم مرغ است، بیان کرد:اکنون واکسنی ایرانی برای پیشگیری از آنفلوانزا به تولید می‌رسد که با استفاده از spf تخم مرغ است؛ اما واکسن جدید بدون این ماده و برای اولین بار در کشور به تولید می‌رسد.

وی با بیان اینکه آمریکا تنها تولید کننده این واکسن بدون spf تخم مرغ است که اکنون محققان ایرانی به دانش فنی آن دست پیدا کرده‌اند، گفت: تاکنون این واکسن به کشور ما وارد نشده و تولید هم نشده است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با بیان اینکه تأثیر این واکسن جدید با قبلی در افراد یکسان است فقط در تولید وابستگی به تخم مرغ ندارد، گفت: این واکسن چهارظرفیتی آنفلوانزای فصلی است که برای همه قابل استفاده است؛ همه افراد می‌توانند از این واکسن استفاده کنند؛ در واقع بعد از رونمایی و افتتاح خط تولید تا یک ماه بعد واکسن به بازار خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا