تجهیزات مورد نیاز برای مهار «کرونا» در داخل کشور تولید می‌شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: همه تجهیزات مورد نیاز برای درمان و مهار کرونا در کشور توسط شرکت‌های دانش بنیان داخلی تولید می‌شود.

به گزارش ارک خبر،سورنا ستاری روز چهارشنبه در پیام خود خطاب به پانزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی که در اصفهان و به صورت مجازی آغاز به کار کرد، اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان و خلاق اثبات کردند که در مواقع دشوار به کشور کمک می‌کنند که نمونه واضح آن در دوران همه گیری ویروس کرونا اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: در زمینه تولید کیت‌های تشخیصی در چند ماه به این پیشرفت رسیدیم و امروز شرکت‌های دانش بنیان و داخلی هستند که بازار تجهیزات مرتبط با کرونا از جمله پزشکی، دارو، واکسن و ماسک را تأمین می‌کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: زمانی بود در دوران کرونا که حتی اگر با تحریم و محدودیت‌های مالی مواجه نبودیم، کسی به ما ماسک، کیت تشخیصی و ونتیلاتور نمی‌داد اما اکنون می‌بینیم که شرکت‌های داخلی در حال تأمین این بازار هستند.

وی تاکید کرد: کرونا یک مثال واقعی برای این است که اگر به تولید داخل توجه کنیم جوانان ما می‌توانند همه مشکلات را حل کنند و امروز به عرصه‌هایی پا گذاشتیم که تا کنون تجربه عملی درباره آن نداشتیم.

ستاری با اشاره به اینکه در سال آخر دولت دوازدهم هستیم، خاطرنشان کرد: ما باید همه تلاش خود را داشته باشیم تا ایده‌هایی که دولت در هفت سال گذشته در اقتصاد دانش بنیان پیگیری کرد به مرحله‌ای برسد که قابلیت برگشت نداشته باشد و افرادی که بعد برای این مسئولیت‌ها می‌آیند همین ایده‌ها را پیگیری کنند و این مسیر غیر قابل تغییر باشد؛ ما تا حدود زیادی به این دستاوردها رسیدیم و راهی را در زمینه اقتصاد دانش بیان برای آینده کشور مشخص کردیم.

جشنواره شیخ بهایی زمینه‌ساز تحولات عرصه فناوری و اقتصاد دانش بنیان در کشور است

وی همچنین جشنواره ملی شیخ بهایی را زمینه‌ساز تحولات مربوط به عرصه فناوری و اقتصاد دانش بنیان در کشور خواند و گفت: جوانان باید بدانند چه افرادی برای این جشنواره زحمت کشیدند تا به این مرحله برسد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اظهار امیدواری از اینکه جشنواره شیخ بهایی، راهگشایی برای همه فعالیت‌های آینده باشد، افزود: این رویداد در توسعه فرهنگ کارآفرینی بسیار مؤثر بوده به طوری که جامعه اکنون نسبت به گذشته برای این مباحث آماده‌تر و بحث‌های فرهنگی آن به‌خوبی جا افتاده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان و خلاق در کشور در حال جا افتادن است، اظهار داشت: امروز اهمیت دادن به نیروی انسانی خلاق و نوآور و چگونگی تربیت و آموزش آنها نیز در کشور دو چندان شده است تا جوانان روی پای خود بایستند.

ستاری پیام خود به پانزدهمین دوره جشنواره ملی شیخ بهایی را حمایت از آن عنوان کرد و گفت: حمایت‌های امسال معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور از این رویداد و سایر جشنواره‌هایی که این اهداف را پیگیری می‌کنند مانند گذشته است.

وی اضافه کرد: همه تجهیزات مرتبط با ویروس کرونا با همت شرکت‌های دانش بنیان داخل کشور تولید می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا