فروش روغن به شرط خرید سایر اقلام!

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران اعلام کرد که فروش روغن مصرف خانوار به واحدهای صنفی و مصرف کنندگان منوط به خرید سایر اقلام، از مصادیق فروش اجباری است.

به گزارش ارک خبر به نقل از ایسنا،سعید محمدی پور  اظهار کرد: بررسی‌های میدانی بازرسان طی روزهای اخیر نشان می‌دهد که تعدادی از شرکت‌های پخش و صنوف توزیعی، فروش روغن با مصرف خانوار را منوط به خرید سایر اقلام کرده اند که بر اساس ماده ۶۴ قانون نظام صنفی، معادل تخلف فروش اجباری است.

وی در ادامه تاکید کرد که بازرسان این سازمان و اتاق اصناف در صورت مشاهده و دریافت گزارش، با متخلفان برخورد قانونی می‌کنند و مراتب به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تهران همچنین از تصویب مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان مبنی بر برخورد جدی با شرکت‌های پخش متخلف خبر داد و گفت: روغن مصرف خانوار به وفور در بازار وجود دارد و عرضه آن در تمام فروشگاه‌های زنجیره ای، شرکت‌های تعاونی مصرف، میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های توزیعی سراسر استان آغاز شده است.

این مقام مسوول در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی مراتب را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

به گزارش ایسنا، اواخر شهریورماه بود که عرضه روغن جامد در فروشگاه ها کم شد و قیمت آن نیز افزایش یافت. کمتر از یک ماه بعد نیز روغن مایع در بازار کمیاب شد؛ به طوری که این کالا یا در مغازه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ نبود یا به هر نفر تنها یک روغن فروخته می شد. اگر چه بنا بر وعده مسئولان مربوطه قرار بود از هفته گذشته روغن در بازار توزیع و مشکل این کالای پرمصرف حل شود، اما به نظر می رسد این وعده به ویژه در بخش روغن جامد هنوز به طور کامل عملیاتی نشده است. البته اخیرا معاون دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت از تأمین و توزیع ۱۴۰ هزار تن روغن (مایع خوراکی و جامد بخش صنف و صنعت) از محل ذخایر استراتژیک کشور خبر داد و گفت که “ظرف یک ماه آینده کل مشکل روغن حل خواهد شد”.

دکمه بازگشت به بالا