اولویت انجام وظیفه * نوشته محمد اشراقی

اولویت انجام وظیفه

هر نهادی تشکیلات، اهداف و وظایفی دارد. اگر نهادی دارای تشکیلات سالم باشد،  اهداف خودرا بشناسد، وبتواند وظایفش را به طور مطلوب انجام دهد و موارد فوق کارائی داشته باشد، مسلما مثمر ثمر خواهد بود. نهادهای موفق می توانند تقویت و توسعه یابند. ولی نهادهای ناموفق باید  تحت نظارت قرار گیرند، عیب یابی گردند و اصلاح شوند.

انجام وظیفه، فلسفه وجودی نهاد ها بشمار می رود.

بنابراین اگر نهادی نتواند وظایف خودرا انجام دهد باید بنحوی رفع عیب و تقویت گردد. اخیرا  تداخل سازمانهای عمومی برای ساماندهی کارائی بعضی نهادها توصیه می شود. این نوع اقدامات ظاهرا اصلاحی، غیر مفید بوده و حرکت در جهت انباشت مشکلات خواهد بود.

 

لزوم آزادی بیان وانتقاد

ملت های با فرهنگ شایسته داشتن دولت های بافرهنگ و دموکراتیک هستند.

دولت دموکراتیک یعنی دولت سالم و دولتی از سلامت کامل بر خوردار خواهد بود که به طور مستمر و در تمام امور با مردم زیر سلطه وحاکمیت خود در تعامل باشد. مردم دارای دولت خوب منتخب، با توجه به امکانات موجود، از آزادی ، رفاه و آسایش نسبی و قدرت متکی به تعامل و همکاری عمومی برخوردار می شوند.

آزادی بیان و انتقاد در دولت های مردمی زمینه مناسب اصلاح مستمر امور بشمار می رود. حتی در دولت های خود کامه صالحه هم، بعلت فقدان آزادی بیان و انتقاد واقعی، جامعه از پویائی ، آرامش وحقوق اجتماعی  مطلوب  محروم  می باشد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا