ضرورت ساخت موزه «باتیک» در شهر اسکو

فرماندار شهرستان اسکو گفت: ساخت موزه باتیک برای شهر اسکو یک ضرورت است و انتظار داریم اداره میراث فرهنگی و شهرداری اسکو در این خصوص همت کنند.

به گزارش ارک خبر به نقل از مهر ،بابک رضی منش در آئین تکریم و معارفه رئیس جدید اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان اظهار داشت: شهرستان اسکو به خاطر جاذبه‌های فروان طبیعی و تاریخی مقصد گردشگران داخلی و خارجی بوده که در راستای تحقق شعار سال رونق تولید و دستیابی به رونق اقتصادی و اشتغال پایدار، باید با حرکت بر محور برنامه و استفاده از تمامی ظرفیت‌های شهرستان برای جذب گردشگر و سرمایه گذار در این بخش اقدام کنیم.

وی افزود: بازگشایی آزاد راه تبریز- سهند و تسهیل ارتباط با کلانشهر تبریز فرصتی بی نظیر برای توسعه گردشگری شهرستان بوده که این آزاد راه به عنوان ورودی شاخص سهند، نقش گردشگری شهر سهند را به جهت قرار گرفتن در مسیر باغ شهر اسکو و کندوان بیش از پیش تقویت و این محور را به فرصتی بی نظیر برای سرمایه گذاری در بخش توریسم تبدیل خواهد کرد.

فرماندار شهرستان اسکو در ادامه خاطر نشان کرد: تدوین تقویم رویدادهای گردشگری شهرستان بسیار مهم بوده که امیدواریم تا با احصاء تمامی رویدادها و ثبت آثار ملموس و غیر ملموس گامی در جهت شناساندن این آثار برداشته و برنامه ریزی های لازم جهت برگزاری فاخر این رویدادها در قالب جشنواره‌ها مختلف برداریم.

رضی منش با انتقاد از تعریف ۳ روستا به عنوان روستای هدف گردشگری برای شهرستان اسکو گفت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه تاریخی و طبیعی است و تمامی روستاهای سطح شهرستان قابلیت تبدیل شدن به روستای هدف گردشگری را دارا می‌باشند و باید ضمن برنامه ریزی لازم برای افزایش تعداد روستاها، اقدمات لازم برای ایجاد و تقویت زیرساخت‌های گردشگری در این روستاها انجام شود.

وی با انتقاد از عدم تدوین فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسکو ابراز کرد: بخش خصوصی دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متعددی است و تدوین کتابچه فرصت‌های سرمایه گذاری شهرستان به جذب سرمایه گذار و ارائه بسته‌های تشویقی، می‌تواند بستر توسعه و بهره مندی از ظرفیت و توان بخش خصوصی را در راستای ارتقای زیر ساخت‌های گردشگری و رونق اقتصادی و اشتغال را رقم بزند.

رضی منش، با اشاره ضرورت تدوین برنامه پنج ساله شهرداری‌ها با رویکرد گردشگری افزود: برابر قوانین بالادستی شهرداری‌ها باید نسبت به تدوین برنامه پنج ساله اقدام و با هماهنگی اداره میراث فرهنگی نسبت به تهیه و تدوین احکام برنامه اقدام کنند تا شاهد رونق اقتصادی، توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار در شهرها باشیم.

وی ثبت شهر اسکو به عنوان شهر ملی چاپ کلاقه‌ای را نقطه عطف و آغازی بر توسعه صادرات و شناساندن این محصول ارزشمند با قدمت پانصد سال در ایران و جهان دانست و بر ضرورت برنامه ریزی، ساماندهی برای گسترش و ایجاد زنجیره ارزش اقتصادی این محصول تاکید کرد.

فرماندار شهرستان اسکو گفت: ساخت موزه باتیک برای شهر اسکو یک ضرورت است انتظار داریم اداره میراث فرهنگی و شهرداری اسکو به این مهم همت گمارد.

رضی منش با اشاره به احیای دریاچه ارومیه و افزایش ظرفیت‌های گردشگرپذیری شهرستان از این سواحل را از دیگر ظرفیت‌های مهم این شهرستان برشمرد و تاکید کرد که باید اعتبارات لازم برای ساماندهی این سواحل فراهم شود.

وی در پایان با تقدیر از پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص ثبت جهانی کندوان، خواستار اهتمام جدی و تسریع در رفع موانع موجود این پرونده شد و ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک شاهد ثبت این اثر فاخر و منحصربه فرد باشیم.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوحی از زحمات احد نعمتی تقدیر و امیر جدایی به عنوان رئیس جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسکو معرفی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا