ترامپ از عجله بایدن برای تشکیل کابینه دلخور شد

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری مدعی شد شواهد کافی برای تغییر نتیجه انتخابات به نفع خود را دارد و بایدن نباید برای تشکیل کابینه عجله کند.

به گزارش ارک خبر به نقل از مهر،دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در پیامی توئیتری به تلاش جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰، برای تشکیل کابینه واکنش نشان داد.

بایدن با برخورداری از ۳۰۶ رای الکترال و در حالی که ترامپ او را متهم به دزدی آرای انتخاباتی کرده است؛ خود را پیروز این دور از رقابت‌ها معرفی و شروع به چینش کارکنان آتی کاخ سفید کرده است.

در واکنش به این اقدام، ترامپ نوشت: چرا بایدن با این عجله در حال تشکیل کابینه است؛ آن هم وقتی بازپرس‌های من صدها هزار رای تقلبی پیدا کرده‌اند؟ آرایی که سرنوشت دست‌کم ۴ ایالت را تغییر می‌دهد و حتی برای بردن این انتخابات، بیش از آنچه که تصور شود؛ کفایت می‌کند.

وی در ادامه این توئیت مدعی شد: امیدوارم، دادگاه‌ها و قوای مقننه ما از شجاعت کافی برای انجام آنچه که انسجام انتخابات و ایالات متحده را به بهترین نحو ممکن تامین می‌کند؛ برخوردار باشند. جهان در حال تماشای (آمریکا) است!

اظهارات ترامپ در حالی مطرح شد که بازشماری آرا در ایالت جورجیا با ۱۶ رای الکترال به نفع بایدن دموکرات تمام شد. با این حال، ترامپ با رد پیروزی وی، خواستار شمارش آرای این ایالت کلیدی برای سومین بار است.

رهبران جمهوریخواه ایالت میشیگان نیز از عدم توانایی به دخالت در روند اعلام نتیجه به نفع بایدن خبر می‌دهند. در ایالت پنسیلوانیا نیز یک قاضی فدرال، شکایت کارزار ترامپ را که در آن خواستار ابطال بخشی از آرا شده بود؛ رد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا