نقد اخبار روز* م گونش

*م.گونش

*مهر: به نقل از العهد، اقدامات خصمانه صهیونیستها علیه شهروندان فلسطینی در اراضی اشغالی ادامه دارد. در همین راستا، نظامیان صهیونیست برای دومین روز متوالی به شهر الخلیل واقع در کرانه باختری یورش بردند.

ارک – رژیم صیهونیستی اسرائیل دارای خصلت و سیاست تجاوزکارانه می باشد. می توان گفت بقای این رژیم بر اساس  سیاست مذکور استوار است. براین اساس می بینیم که قراردادهای صلح کذایی این رژیم با امارات و سودان کاهشی در خوی تجاوزگری ان نداشته و هر روز بنحوی فلسطینیان را سرکوب
می کند.

 

*سخنگوی وزارت بهداشت ایران: احتمال دارد تا یک سال آینده به واکسن کرونا دسترسی نباشد.
ارک- این پیش بینی در سایر جاهای دنیا نیز وجود دارد. بنابراین مردم باید در اجرای پروتکل های بهداشتی صبور و جدی باشند.

 

*جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا: در مورد تصمیم دونالد ترامپ برای عدم پذیرش شکست در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان) گفته بود که بی مسئولیتی ترامپ باورنکردنی است. وزیر خارجه فرانسه هم در مصاحبه ای رادیویی و تلویزیونی گفت: با جو بایدن هم نظرم و شاهد هستم که سخنان جو بایدن با واقعیت همخوانی دارد.

ارک- ممکن است، این نظریه، نوعی پیش بینی بدبینانه باشد. ولی بالاخره اعمال و رفتارهای ترامپ غیر قابل پیش بینی است. بنابراین احتیاط واجب عینی بشمار می رود، و رعایت این امر واجب عینی  به عهده مسئولین ذیربط می باشد.

 

*اسپوتنیک: حمله یک فرد مسلح به سلاح سرد (چاقو) به کلیسای باپتیست درشهر سن خوزه کالیفرنیا،دو کشته برجای گذاشت.سام لیکاردو، شهردار سن خوزه در حساب کاربری خوددرتوئیتر،ضمن ابراز همدردی با خانواده کشته شدگان این حادثه،اعلام کردکه پلیس فردمظنون (مهاجم)رابازداشت کرده است.وی همچنین برای مجروحان این حادثه آرزوی سلامتی کرد.

ارک- عامل اینگونه اتفاقات ناگوار، از جانب هر فرد یا گروهی باشد، نشانگر وجود شکاف های ناخواست و نامطلوب در جوامع و کشورهای محل وقوع است. انتظار این است که رهبران ذیربط در ترمیم
شکاف های محتمل کوشش جدی بکار برند.

 

*جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی ترامپ: در مصاحبه با سی ان ان از رهبران جمهوری خواه خواست تا رفتار غیر قابل توجیه وی پس از انتخابات را محکوم کنند.وی تلاش ترامپ برای لغو نتایج انتخابات را تلاش برای کودتای بدون خشونت خواند.بولتون گفت او در حال بازی با زمان است به این امید که روزنه امیدی برایش باز شود.

ارک- اظهار جان بولتون بیراه نیست. ولی کوشش ترامپ در جهت مخالف جریان رودخانه دمکراتیک مردم آمریکا، نوعی بیهوده و مضر افکار عمومی و  باعث افزایش شکاف اجتماعی آمریکا خواهد بود.

 

*مهر- جایزه امی بین‌المللی اعلام کرد برای استفاده درست ازتلویزیون دردوران شیوع ویروس کرونا، یک جایزه ویژه به اندرو گومو شهردار نیویورک می‌دهد.

ارک- شهردار نیویورک به فلسفه وجودی تلویزیونها وفادار بوده و بعلت  استفاده بهینه از این وسیله مورد تقدیر قرار گرفته است.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا