نقد اخبار روز * م گونش

*م.گونش

* ایرنا- عضو ستاد ملی مقابله با کرونا: لباس های تاناکورایی عامل بسیار مهمی برای انتقال ویروس کرونا و حتی دیگر بیماری های عفونی هستند.

ارک- اگر لباس های تاناکورائی منبع میکروب و ویروس است چرا اجازه ورود، وفروش پیدا می کند؟!

 

* خبرگزاری تاس – سرهنگ سمین دگتیاروف سخنگوی رسمی نیروهای حافظ صلح فدراسیون روسیه اعلام کرد که کنترل منطقه کلبجر در قره باغ کوهستانی به طرف آذربایجانی واگذار شد.

ارک- مراحل مقاوله نامه سه جانبه صلح قره باغ در حال اجرا می باشد.

 

* فیلمی از تبادل جاسوس اسرائیل و سه تن از شهروندان جمهوری اسلامییک فعال اقتصادی و دو شهروند ایرانی که به اتهامات واهی، در خارج از کشور بازداشت شده بودند، با یک جاسوس دو تابعیتی که برای رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کرد، تبادل و آزاد شدند.

ارک- معلوم است اغلب جنگ ها در رده جنگ های زرگری است. این تبادل زندانی حاصل نوعی جنگ زرگری  بین ایران و اسرائیل است.

 

* ایسنا- آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی، میزان نرخ بیکاری در آذربایجان‌شرقی را ۹ درصد اعلام کرد و گفت: پایین بودن نرخ بیکاری نه به خاطر شرایط خوب استان از لحاظ اشتغال، بلکه بیشتر به خاطر مهاجرت نیروی کار از استان است.

ارک- بیکاری ناشی از نبود سرمایه گزاری اشتغالزا و مهاجرت یکی از آسیب های دیرینه  استان است. این درد هر سال در مواردی مطرح می شود ولی متاسفانه کسی یا مرجعی در جهت علاج این بیماری مزمن گام بر نمی دارد.

 

* ایسنا- آذربایجان شرقی شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز در راستای حمایت از دانش آموزان مستعد تحصیل و کم‌بضاعت، ۱۵۰۰ دستگاه تبلت برای این دانش آموزان تهیه می‌کند.

ارک- با توجه باینکه ممکن است تعداد دانش آموزان نیازمند و فاقد تبلت بیش از تعداد فوق الذکر باشد، پیشنهاد می شود، حتی الامکان  افراد خیر و  مؤسسه های خیریه دیگر  نیز در این راه خیر گام بردارند.

 

* ایرنا- رییس جمهوری گفت: اقتصاد ایران اقتصادی بزرگ و مقاوم است و ایران می‌تواند نیازمندی‌های منطقه و حتی جهان را در برخی از موارد ارزان‌تر و راحت‌تر تأمین کند.

ارک – این توان بالقوه وقتی بالفعل می شود که شاخه بازاریابی مناسب وجود داشته باشد.

 

* رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از کاهش ۳۷ درصدی تردد خودروهای شخصی در محورهای مواصلاتی کشور پس از اجرای طرح ممنوعیت تردد بین شهری تا کنون خبر داد.

ارک – ۳۷ درصد کاهش تردد خودروئی در جاده ها کافی نیست.  زیرا این مقدار کاهش تردد به عنوان نتیجه تعطیل دو هفته ای  کشوری،  .درجه مؤفقیت طرح را کاهش می دهد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا