نقد اخبار روز * م گونش

*م.گونش

*مهر- اگنس کالامارد گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در واکنش به ترور محسن فخری زاده در پیام هایی که در توئیتر منتشر کرده می نویسد: با کشته شدن محسن فخری‌زاده، دانشمند ارشد هسته‌ای ایران؛ بسیاری از سوالات همچنان درباره شرایط کشته شدن او وجود دارد. هنوز هیچ بازیگر دولتی یا غیر دولتی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

ارک- معمولا انجام کار بد را کسی بعهده نمیگیرد.

 

*ایسنا : معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت کرونا در کشور بعد از گذشتن یک هفته از اعمال محدودیتها، گفت: طی این مدت درون‌دادهای سیستم مقابله با کرونا کاهش خوبی داشته اند.

ارک – لازم است  آمارهای  تغییرات رخ داده در مورد نرخ شیوع کرونا در زمان تعطیلات یک هفته ای سراسری تجزیه وتحلیل و مورد استفاده های بعدی قرارگیرد.

 

*مهر  – کریس مورفی سناتور دموکرات ایالت کنتیکت آمریکا در یک رشته پیام توئیتری به شهادت محسن فخری زاده دانشند هسته‌ای ایران، واکنش نشان داد و گفت: ترور کمکی به ایمن‌تر شدن آمریکا و اسرائیل نمی‌کند.وی در این باره افزود: یادآوری این نکته مهم است که ترور (سردار) سلیمانی هم از نقطه‌نظر امنیتی، نتیجه معکوس داشت.

ارک – ترور نزد عقلا غیر قانونی و مضر است.

 

*ایرنا- عملیات تروریستی عصر جمعه و شهادت شهید فخری زاده نشان داد که دشمنان ایران نه جریان و جناح خاص، بلکه موجودیت ایران را هدف قرار داده‌اند و جریان‌ها و گروه‌های سیاسی هم باید برای مقابله با چنین دشمنی در یک صف قرار گرفته و اتحاد و انسجام خود را بیش از پیش نشان دهند.

ارک- اتخاذ موضع در مورد ترور مرحوم فخری زاده خوب است، ولی  کافی نیست. بلکه سعی در کاستن از تقابل آشکار و اقدامات پیشگیرانه ضروری می باشد.

 

*ایلنا – وزارت کار در اطلاعیه‌ای شرایط شمول یارانه ۱۰۰ هزار تومانی کرونا را مشخص کرد. در این اطلاعیه آمده است: اگر فردی مشمول پرداخت بیمه شود چه کارگر ساختمانی و چه کارگر غیر ساختمانی مشمول دریافت این بسته نمی‌شود. تمامی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی مشمول دریافت این بسته نمی‌شوند.

ارک- نظر باینکه یارانه یعنی کمک، کمک هم باید به افراد نیازمند تعلق گیرد.

 

*رییس انجمن متخصصین زنان با اشاره عوارض زایمان کمتر از ۳۹ هفته، گفت: اصرار به انجام زایمان در تاریخ خاصی مانند ۹۹/۹/۹ آنهم در شرایط همه‌گیری کرونا در کشور می‌تواند منجر به عوارضی مانند بستری شدن طولانی‌تر در بیمارستان شود. از طرفی مداخله در زایمان مادران باردار مبتلای بدون علامت به کرونا می‌تواند بیماری کرونا را برای آنها سخت‌تر کند.

ارک – علاقمندی بعضی ها به زایمان پیش از موعد

( ۹۹/۹/۹) نوعی اقدام غیر معقول و احتمالا دارای  عوارض خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا