وام مسکن نخبگان و استعدادهای برتر افزایش یافت

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان گفت: دانش آموختگان برتر دانشگاهی(نخبگان) با کسب امتیازات علمی می توانند وام مسکن برابر با ۳ هزار میلیون ریال دریافت کنند.

دکتر احسان چیت ساز و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در خصوص تسهیلات در قالب وام مسکن به دانش آموختگان برتر دانشگاهی (نخبگان) گفت: بنیاد ملی نخبگان آیین نامه شناسایی پشتیبانی دانش آموختگان برتر دانشگاهی دارد که طی آن تسهیلات مختلفی از جمله وام خرید یا ساخت مسکن به این افراد اعطا می‌کند.

وی افزود: این تسهیلات به نخبگان و افراد مستعد تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان اعطا می‌شود و امسال هم نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه این تسهیلات امسال افزایش ۲۰ درصدی داشته است، بیان کرد: امسال تسهیلات وام خرید یا ساخت مسکن برای هر مستعد برتر ۳,۰۰۰ میلیون ریال است. این تسهیلات بر اساس آیین نامه‌های بنیاد و پس از تصویب شورای پول و اعتبار به دانش آموختگان برتر پرداخت می‌شود.

چیت ساز با بیان اینکه امسال یک هزار وام به تصویب رسیده است، بیان کرد: تعداد و مبلغ وام به صورت سالانه در شورای پول و اعتبار به تصویب می‌رسد و سال آینده بنا به نیاز این تعداد و مقدار افزایش می‌یابد.

به گفته وی، هر سال بر اساس محاسبات و پیش بینی‌ها حجم تقاضا به بانک مرکزی اعلام می‌شود و بانک مرکزی بر آن اساس به تخصیص ظرفیت به بانک‌های عامل اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه تسهیلات بنیاد ملی نخبگان بر اساس فعالیت‌ها و دستاوردهای دانش آموختگان برتر دانشگاهی اعطا می‌شود، تاکید کرد: در واقع منابع انسانی در چارچوب آیین نامه و شیوه نامه بنیاد ملی نخبگان، شناسایی شده و بر اساس فعالیت‌ها و دستاوردها به آنها تسهیلات اعطا می‌کنیم.

چیت ساز با اشاره به تعداد افرادی که امسال موفق به دریافت این وام شده‌اند، گفت: هزار نفر مشخص شده برای دریافت تسهیلات ساخت یا خرید مسکن می‌توانند تقاضای خود را دبه بنیاد ملی نخبگان اعلام کنند.

چیت ساز با اشاره به شرایط دریافت وام گفت: باتوجه به اینکه امتیازهای دانش‌آموختگان به کمک نرم افزار تخصصی محاسبه می‌شود ضروری است مستعدین برتر همه اطلاعات را به طور کامل در سامانه بارگذاری کنند. درخواست متقاضیان برای استفاده از تسهیلات وام خرید / ساخت مسکن در پایان هر فصل بررسی می‌شود و معیار تعیین دوره بررسی درخواست‌ها، زمانی است که راستی‌آزمایی مدارک متقاضی به پایان رسیده باشد.

وی گفت: بازپرداخت تسهیلات وام خرید / ساخت مسکن با توافق بین متقاضی و بانک در اقساط ۵ تا ۱۵ ساله خواهد بود و مبلغ قسط با توجه به مدت بازپرداخت و نرخ سود محاسبه و تعیین می‌شود و بنیاد ورودی به این موضوع ندارد.

به گفته وی، این دانش آموختگان باید امتیازات لازم برای دریافت این تسهیلات همچون موفقیت‌های علمی، جایگاه تحصیلی بالا، برگزیده جشنواره‌های مورد تایید بنیاد و..داشته باشند. در واقع فعالیت‌های نوآورانه افراد بر اساس امتیازهای آیین نامه‌های بنیاد ملی نخبگان محاسبه می‌شود و مشمول این تسهیلات می‌شوند.

وی گفت: این تسهیلات بر اساس شیوه نامه‌های دقیق و مدون به افراد نخبه و دانش آموختگان برتر اعطا می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا