نقد اخبار روز * م گونش

*م.گونش

*عکس العمل دانشجوئی – بیش از ۱۰۰ تشکل دانشجویی طی نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس نوشتند: مطالبه ما این است طرحی سه‌فوریتی ارائه شود؛ که در آن ضمن توقف اجرای پروتکل الحاقی، تمامی فرایندهایی که تا امروز بازرسی و نظارت نامیده می‌شدند به‌سرعت متوقف شوند.

ارک-اهمیت مسائل هسته ای ایجاب می کند که متخصصین امور در کنش واکنش های ذیربط نسبت به اتخاذ تصمیم اقدام کنند.

 

* فارس- علیرضا سلیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس ایران با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: در این جلسه موضوع ترور فخری‌زاده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نمایندگان نقطه نظر خود را پیرامون این حادثه تلخ مطرح کردند.مجلس با ۲۳۲ رای دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را به تصویب رساند که نتیجه آن خروج از پروتکل الحاقی و برجام است.

ارک- ماندن در پروتکل امن تر از خروج از آن است با خروج از پروتکل فعالیت های مجاز هم زیر سوال می رود.

 

*مهر – حمله یک خودرو به مقر نیروهای امنیتی افغانستان در منطقه قلعه جوز شهر غزنی، به کشته شدن ۲۱ تن از آنها منجر شد.

ارک- افغانستان درگیر جنگ وحشیت و تمدن است. متاسفانه پایان این عرصه نیاز به زمان و اقدامات صادقانه داخلی وکمک های هوشمندانه خارجی دارد. مرگ های انبوه در حل مشکلات کار ساز نمی تواند باشد.

 

*روابط اسرائیل- اعراب -یک تحلیلگر صهیونیست با اشاره به سفر پنهانی نتانیاهو به عربستان سپس تایید آن از جانب صهیونیست‌ها و تکذیب مشکوک از طرف سعودی‌ها اعلام کرد که چنین دیدارهایی از بیش از ۲۰ سال قبل وجود داشته است.

ارک – اغلب اعراب از طولانی شدن مشکل فلسطین خسته شده اند. لذا برقراری ارتباط با اسرائیل دارای پیشینه آشکار و پنهان طولانی است. یعنی امروزه تابو رابطه با رژیم اشغالگر شکسته است. امکان دارد بتدریج قبح برقراری روابط عادی هم از بین می رود. صهیونیزم تهاجم در فرم صلح را آزمایش می کند.

 

*مهر- مدت زیادی است که دلالان حرفه‌ای با اجاره کد ملی، محدودیت‌های ایجاد شده برای خرید خودرو را دور می‌زنند. با توجه به حضور پر تعداد دلالان در صف خرید خودرو، امکان خرید خودرو از کارخانه، توسط مصرف کننده واقعی، بسیار محدود شده به طوری که در قرعه‌کشی آذر ماه شرکت ایران خودرو، احتمال برنده شدن به کمتر از یک درصد رسید.

ارک- هرجای بازار نابسامانی است در فاصله تولید کننده تا مصرف کننده نهفته است. این امر واقعیتی است که صغیر وکبیر می داند و گویا به صرفه نیست که بحران های بازار عاری از رنگ های واسطه گری باشد. حذف واسطه گری غیر منطقی بخش عمده ای شرایط نامطلوب بازار را از مسیر مسائل اقتصادی خارج می سازد. امید است مسئولین باین موضوع توجه دقیق ومسئولانه داشته باشند.

 

*مهر – سعید نمکی، روز یکشنبه در ارتباط زنده با شبکه خبر، با اشاره به روند مطلوب کنترل بیماری بعد از اجرای تعطیلی‌های دو هفته‌ای در شهرهای قرمز کشور، اظهار داشت: اگر باز هم به این سمت برویم که اوضاع عادی شده است، دوباره همان اتفاقی رخ خواهد داد که اردیبهشت ماه بنده تذکر دادم.

ارک- پروسه هدایت اطلاعاتی مردم و صدور  ضوابط سفت وسخت هوشمندانه و رعایت جدی و داوطلبانه رهنمودها از سوی مردم کارائی خوبی دارد و باید ادامه یابد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا