تولید بیش از ۱۷۰ هزار تن گندم، جو و حبوبات در هشترود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود از اتمام کشت پاییزه محصولات زراعی با بارش شدید برف پاییزی در این شهرستان خبر داد و گفت: سالانه به طور میانگین بیش از ۱۷۰ هزار تن گندم، جو و حبوبات در هشترود تولید می‌شود.

به گزارش ارک خبر،مجید احمدی با اعلام این مطلب، گفت: با بارش شدید اولین برف پاییزی در ششم آذرماه سالجاری و سفید پوش شدن سطح کل اراضی کشاورزی با ارتفاع برف ۳۰ الی ۴۰ سانتی متر، عملا کشت پاییزه کشت انتظاری محصولات زراعی شامل غلات، حبوبات و نباتات علوفه‌ای دیم در این شهرستان مقدور نخواهد بود.

وی گفت: با توجه به اتمام کشت پاییزه حدود ۹۵ هزار هکتار گندم دیم، ۱۳۰۰ هکتار گندم آبی و نیمه آبی، ۲۲۰۰ هکتار جو دیم و  ۱۵۰هکتار جو آبی در سال زراعی جاری ۱۴۰۰-۱۳۹۹ کشت شده است.

وی اظهار کرد: در راستای حمایت از کشاورزی منطقه و افزایش راندمان تولید و اجرای پروژه امنیت غذایی و طرح جهش تولید در دیمزارها در سالجاری ۳۹۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی، ۱۵۰۰ لیتر انواع کودهای بیولوژیک بذر مال، ۲۶۵۷ تن انواع و ارقام بذور اصلاح شده گندم، ۹۵۰ تن بذر سیلویی ضدعفونی و بوجاری شده و مقدار ۱۰۵ تن انواع بذور ارقام اصلاح شده جو بین کشاورزان شهرستان هشترود توزیع شده است.

احمدی افزود: نتیجه اجرای طرح‌های ترویجی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی، ارائه مشاوره‌های کارشناسی همراه با پرداخت تسهیلات بانکی ارزان ‌قیمت به کشاورزان منطقه باعث افزایش تولید محصولات کشاورزی در سال‌های اخیر شده است.

وی با اشاره به تجهیز بیش از ۹۸ درصد از کشت محصولات زراعی هشترود به ادوات کشاورزی مکانیزه، تاکید کرد: مکانیزاسیون کشاورزی برای افزایش بهره‌وری تولید در بخش کشاورزی لازم است و باید در کنار توجه زارعان به استفاده از روش‌های جدید کشت و برداشت محصول، نگاه به امر بیمه محصولات کشاورزی نیز ضروری خواهد بود چرا که بیمه تنها منبع کمک مالی برای کشاورزان در مواقع وقوع خسارت است.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، وی متذکر شد: از کشاورزان عزیز شهرستان درخواست می‌شود تا در فرصت اندک باقیمانده نسبت به بیمه محصولات زراعی پاییزه خود اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا